ظرافت و آراستگی دست‌ها تا حد زیادی به ناخن‌ها بستگی دارد و به همین خاطر، آرایش ناخن‌ها نیز امروزه به‌طور کامل در میان خانم‌ها مرسوم شده است و درصد بالایی از خانم‌ها به‌طور دائم از انواع لاک و شیوه‌های آرایشی برای ناخن‌های خود استفاده می‌کنند. کاشت ناخن راه‌حلی است برای کسانی که ناخن‌هایشان فرم دلخواه و زیبایی ندارد و یا اینکه مشکلاتی در رنگ و مدل ناخن‌هایشان وجود دارد. به‌همین منظور کاشت ناخن طی سال‌های اخیر کاملا جا افتاده و انواع مدل کاشت ناخن برای دست‌یابی به طرح و نقش‌های دلخواه، پدید آمده‌اند.
کاشت ناخن فرآیندی است که توسط مواد اولیه‌ای چون ژل و پود کاشت و ابزارها و وسایلی نظیر سوهان برقی، دستگاه یو وی و قلم کاشت ناخن، توسط ناخن‌کار انجام می‌شود. گرچه کاشت ناخن کار راحتی به‌نظر می‌رسد، اما قواعد و جزئیات خاص خود را دارد و نیازمند تخصص و تجربه است.

برای مشاهده محصولات بیشتر پلی ژل آنالیز به سایت مراجعه کنید .

انواع مدل کاشت ناخن

شاید تا همین چند سال پیش، استفاده از لاک ناخن سوهان‌های دستی، تنها راهکارهای آرایش ناخن بودند؛ اما امروزه آرایش ناخن وارد فاز جدیدی شده و استفاده از لاک‌های رنگی قدیمی، خیلی ساده و بی‌آلایش محسوب می‌شوند. کاشت ناخن و استفاده از انواع لاک و ژلیش با سطحی یک‌دست و قوس‌دار، زیبایی و آراستگی فوق‌العاده‌ای به ناخن‌ها می‌بخشد. کاشت ناخن با استفاده از مواد اولیه‌ی متفاوت و در مدل‌های متنوع و گوناگون، انجام می‌شود. در واقع کاشت ناخن از منظر نوع مواد مورد استفاده در دو نوع کاشت ناخن ژله‌ای و کاشت ناخن پودری انجام می‌پذیرد. در ادامه مطالب در مورد انواع روش کاشت ناخن توضیح داده‌ایم.

کاشت ناخن ژله‌ای

کاشت ژله‌ای یکی از پردوام و پرطرافدارترین کاشت‌ها هست و جذابیت و زیبایی بسیاری دارد. این نوع کاشت از طریق مواد اولیه‌ی ژله‌ای انجام می‌گیرد و در انتها توسط دستگاه uv ژل خشک شده و کاشت تکمیل می‌شود. در کاشت ژله‌ای، ناخن‌ها در سه مرحله بیلدینگ ژل (ژل  زیرسازی)، فینیشینگ ژل (ژل رویه و مقاومت دهنده) و ژل تاپ شاین (ژل نهایی براق کننده) روکش می‌شوند. در ابتدا ناخن‌ها سوهان‌کشی شده و مانیکور انجام می‌شود؛ پس از آن محلول ضدقارچ بر روی ناخن‌ها زده می‌شود و در ادامه مراحل ژل‌گذاری روی ناخن ها انجام می‌گیرد. می‌توان طرح‌ها و مدل‌های مختلفی چون فرنچ لاک، سرگرد، سرتیز و انواع طرح و رنگ را بسته به سلیقه افراد پیاده‌سازی کرد.

علت کاربرد محلول ضد قارچ به این خاطر است که در انواع مدل کاشت ناخن، به‌خاطر عدم تنفس بافت ناخن، احتمال عفونت‌های باکتریایی و قارچی بالا می‌رود. همچنین سست شدن اتصال دور بافت ناخن، فضا را برای رشد و تکثیر باکتری و قارچ فراهم می‌کند و به‌همین خاطر انجام کاشت ناخن باید به‌درستی و با به‌کارگیری مواد باکیفیت صورت پذیرد. از میان انواع مدل کاشت ناخن، کاشت ناخن با ژل برای مناطقی که آب و هوای مرطوبی دارند، مناسب‌تر است و دوام بیشتری دارد، چرا که این نوع کاشت در صورت گرما و خشکی هوا، ترک برمی‌دارد و ظاهر شفاف خود را از دست می‌دهد.

کاشت ناخن پودری
کاشت ناخن ژله ای

کاشت ناخن پودری

کاشت پودری ناخن اولین روش برای طراحی و کاشت ناخن محسوب می‌شود و کماکان نیز طرفداران خود را دارد. در این روش ابتدا ناخن مصنوعی نیمه‌های ناخن با چسب به آن متصل می‌شود و تا اندازه‌ی مورد نظر کوتاه می‌شود. پس از زدن محلول ضد قارچ، نوبت به استفاده از پودر کاشت ناخن می‌رسد. پود ناخن درواقع ترکیبی از لیکوئید و اکریلیک است؛ این دو ماده را با هم مخلوط کرده و به شکل خمیر مانند در می‌آورند. با این خمیر امتداد قالب را پوشش می‌دهند و زمانی‌که پودرها خشک شد، سوهان‌کشی برای دستیابی به شکل و طرح دلخواه انجام می‌گیرد. از طریق سوهان کشی به انواع طرح گرد، تیز، مربعی و… می‌توان دست یافت.
پودرهای مورد استفاده در کاشت ناخن نیز در سه مدل مرسوم یافت می‌شوند؛ اولین نوع پودر کریستالی است که هیچ رنگی ندارد و سطح زیرین را کاملا به نمایش می‌گذارد و نام دیگر آن هم کاشت شیشه‌ای است. معمولا از پودر کریستالی برای لایه آخر کاشت و به منظور یک‌دست و صاف کردن سطح ناخن استفاده می‌شود. پودر دومی که استفاده از آن برای کاشت ناخن مرسوم است، به‌خاطر رنگ صورتی ملایمی که دارد، پودر کاشت صورتی نامیده می‌شود. این نوع پودرها نیز همانند پودر کریستالی، جزئیات سطح زیرین را نمایش می‌دهند و برای کاشت‌هایی که قرار است نمای طبیعی ناخن با سطحی قوس‌دار و شفاف، نمایش داده شود، زیبایی خاصی ایجاد می‌کنند.
دسته‌ی سوم پودرها پودرهای رنگی و کاورکننده هستند که سطح را کامل کاور می‌کنند و هیچ جزئیاتی از سطح زیرین به نمایش نمی‌گذارند. از این پودرها به‌منظور طراحی و دیزاین بر روی ناخن‌ها استفاده می‌شود.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

📝امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد نظرات و تجربیات خود را از خواندن این مقاله از طریق کامنت با پشتیبانان آویمیس به اشتراک بگذارید.📝

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *