فن سازی مژه چیست؟ به چسباندن چند تار مژه که در بخش انتهایی با یک چسب کاشت مژه خیلی ظریف و ملایم به هم وصل هستند و سر مژه‌ها در آخر با فاصله مشخصی از هم باز می‌شوند، فن‌سازی مژه می‌گویند. فن‌سازی مژه دارای چند مدل مختلف است و اینکه چه مدل از آن را  برای مژه به کار می‌برید، به انتخاب مشتری و نوع سلیقه شما بستگی دارد. کار فن‌سازی مژه حتما باید در طی چند ثانیه و کاملا درست صورت گیرد و همچنین جنس، ضخامت، مدل و سایز مشتری از عواملی است که باید مورد توجه قرار دهید‌. تکنیک فن‌سازی مژه، مژه‌ها را حجیم‌تر، مشکی‌تر و زیبایی چشم را دو برابر نشان می‌دهد و علاوه بر سبک‌تر بودن، بعد از اینکه مژه رشد کرد‌، به ترمیم آن نیاز نیست و مژه‌ها ظاهری طبیعی خواهند داشت، دچار حس سوزن سوزن نمی‌شوید و آن به علت نرم و ابریشمی بودن انواع مدل‌های فن‌سازی مژه است. فن‌سازی را باید فرد متخصص و با تجربه انجام دهد تا جدا کردن مژه‌ها به درستی انجام گیرد و آسیبی به مژه طبیعی و اصلی فرد وارد نشود.

فن سازی مژه چیست

روش انجام فن‌سازی مژه

روش کار در فن‌سازی مژه به این صورت است که مژه‌های انتخاب شده را به اندازه‌ای که لازم دارید به وسیله یک پنس مخصوص این کار به آرامی به بخش انتهایی مژه فشار وارد می‌کنید تا مژه‌ها از هم جدا شوند در کل یعنی کار فن‌سازی انجام شود، سپس مژه‌هایی که از هم باز کردید را به همهن صورت به وسیله پنس بردارید و به آهستگی درون چسب مخصوص می‌زنید تا همگی به هم بچسبند و در آخر آن را روی مژه‌ طبیعی قرار می‌دهید. با این روش به خط چشم، ریمل یا هر آرایش چشمی نیازی ندارید.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

💎پرطرفدارترینن روش های کاشت مژه را می شناسید؟ انواع کاشت مژه 💎

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

انواع فن‌سازی مژه

فن‌سازی مژه در انواع کلاسیک، والیوم و مگا والیوم انجام می‌شود که در ادامه هر کدام از آنها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

فن‌سازی مژه کلاسیک

در فن‌سازی مژه به روش کلاسیک، به وسیله یک چسب مخصوص، تار مژه مصنوعی که ضخامت و قطری بین ۰.۱۵ تا ۰.۲۰ دارند را روی تار مژه طبیعی شخص قرار می‌دهند. این روش قدیمی شده بیشتر در گذشته انجام می‌شد و اخیرا روش‌های دیگر مرسوم و بین بانوان به علت مزایای بیشتر آنها نسبت به روش کلاسیک طرفداران بیشتری دارند.

فن‌سازی مژه والیوم

یکی از روش‌های اکستنشن مژه که به نسبت بقیه طرفداران زیادی دارد، اکستنشن مژه والیوم است که فن‌سازی مژه باید در آن انجام می‌شود. این روش مخالف روش اکستنشن مژه کلاسیک است که بین هر یک تار طبیعی مژه یک تار مصنوعی می‌گیرد، در روش والیوم بر روی هر یک تار طبیعی مژه بین دو تا ۵ تار مصنوعی مژه قرار می‌دهند و ضخامت مژه‌های مصنوعی بین ۰.۷ تا ۰.۹ است. فن‌سازی در این روش را در مدل دوتایی، سه تایی تا ۵ تایی تارها به هم چسبانده می‌شوند که اصطلاحا آن‌ها را در مدل‌های  D2، D3 و D5 نامگذاری می‌کنند. بعد از چسباندن و فن‌سازی (جداسازی مژه‌ها) روی مژه‌ها، با توجه به انتخاب مشتری اینکه کدام نوع را می‌پسندد، آن‌ها را روی یک تار مژه طبیعی وصل می‌کنند. همانطور که می‌دانید اگر از مدل دو تایی استفاده کنید، مژه‌هایی کم حجم و طبیعی‌تر خواهید داشت ولی با استفاده از مدل ۵ تایی مژه‌هایی پر‌ حجم‌تر و مشکی‌تری دارید. طول و اندازه مژه‌ها به  انتخاب شما در پلان یا مپ بستگی دارد، برای مثال پلان کیم کارداشیان، عروسکی، گرد و… را می‌توان نام برد. فن‌سازی مژه والیوم به زیباتر و حجیم‌تر شدن مژه‌های شما کمک می‌کند و وزن و دوام مژه‌ها بیشتر است.

انواع روش های فن سازی مژه

فن‌سازی مژه مگا‌والیوم

در این مدل، تارهای مژه مصنوعی ضخامت کمتری دارند و از تعداد بیشتری برای فن‌سازی به کار برده می‌شود. تعدادی تار مژه‌ای که در فن‌سازی مژه مگا‌والیوم استفاده می‌گردد، ۶ تا یا ۷ تا است که اصطلاحا 6D و 7D نام‌گذاری می‌شوند و باعث پر و مشکی‌تر دیده شدن مژه‌های فرد می‌شوند. طول مژه‌ها به مدل انتخابی شما، بستگی  دارد؛ به عنوان مثال مدل‌های عروسکی، سنجابی، کیم کارداشیان، گرد و… هر یک مدل و طرح خاص خود را دارند. ضخامت مژه‌ها در فن‌سازی مژه مگاوالیوم، ۰.۳، ۰.۴ و ۰.۵ درصد می‌باشد و در هر کدام ۵ تا ۱۵ تار مو قرار می‌دهند و بیشتر در مدل میکس یا ترکیبی ( به ترکیب و میکس اکستنشن والیوم و اکستنشن کلاسیک هیبرید گفته می‌شود.) به کار می‌رود. به جای به کار بردن اکستنشن کلاسیک در میکس، از فن بسته می‌توان استفاده کرد که ترکیب فن wide و فن  hide است. حجم سبک ترهای به کار برده شده در این روش، باعث می‌شود تا در تار اصلی مژه صدمه‌ای ایجاد نشود و فقط به ظاهر حجیم‌تر دیده شوند.

برای ایجاد مژه‌هایی طبیعی و سبک از روش هیبریدی استفاده می‌شود که در واقع این روش، سنگین‌تر از کلاسیک و سبک‌تر از والیوم است و مهم‌ترین ویژگی  روش هیبریدی به کار بردن فن‌های خیلی سبک و همینطور استفاده از چسب کم است. این روش خیلی ظریف و سبک برای اشخاص مسن و همینطور کسانی که مژه حساس و نازکی دارند، خیلی کاربردی و مفید است.

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰

🌺حتما بخوانید : وسایل مورد نیاز اکستنشن مژه 🌺

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰

فرق فن مژه WIDE و HIDE

فن مژه wide هر چند تار مژه‌ای که در بخش انتهای مژه به یکدیگر متصل می‌شوند را در سر مژه‌ها در فاصله مشخص شده‌ای از هم باز می‌کنند. فن wide در قسمتی که تار‌های مژه به هم چسبیده شده‌اند، فاصله پهن و بازی در بین تار مژه‌ها قرار دارد.

روش‌های فن‌سازی مژه به دقت و ظرافت زیادی نیازمند است؛ بنابراین باید این را به افراد متخصص و با تجربه در این زمینه سپرد تا امکان آسیب به مژه طبیعی کمتر شود.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

📝امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد نظرات و تجربیات خود را از خواندن این مقاله از طریق کامنت با ما به اشتراک بگذارید.📝

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

بروزرسانی 9.11.00

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *