این روزها برای زیبایی هر چه بیشتر ناخن از لاک ژل استفاده می‌کنند، که یک روش بسیار محبوب است. دلایل زیادی وجود دارد که بانوان این روش را نسبت به لاک‌های معمولی و یا کاشت ناخن ترجیح می‌دهند. در حقیقت زمانی که ناخن کاشته می‌شود، انجام بسیاری از فعالیت‌‎های روزمره برای افرادی که با دست کار می‌کنند، بسیار سخت می‌شود؛ و یا این که ناخن‌ها کلفت به نظر می‌‎رسند. در صورتی که از لاک معمولی استفاده شود، تا چند روز روی دست‌ها باقی می‌ماند و به مرور زمان محو می‌شوند. اکثر دختران و بانوان دوست دارند که همیشه ناخن‌‎هایی لاک زده و مرتب داشته باشند و نگرانی برای خراب شدن آن‎ها نداشته باشند، بنابراین پیشنهاد می‌شود که از لاک ژلیش استفاده کنند.

لاک ژلیش به سرعت خشک می‌‎شود و بدون هیچ آسیبی تا 2 الی 3 هفته سالم باقی می‌ماند. با این وجود فراموش نکنید که لاک ژلیش به راحتی پاک نمی‌شود و برای پاک کردن آن‎ها بایستی به سالن‌های آرایشی مراجعه کنید. در بسیاری از مواقع با توجه به نداشتن زمان کافی و یا عدم شرایط مناسب، ترجیح می‌دهید که ژلیش را در خانه به سرعت پاک کنید برای پاک کردن ژلیش در خانه بایستی که یک سری مراحل به خصوص را انجام دهید تا به ناخن‌هایتان آسیب وارد نکنید.

پاک کردن ژلیش در خانه

نحوه پاک کردن ژلیش در خانه 

زمانی که ژلیش ناخن شما در قسمت‌های بالایی ناخن دارای پریدگی است و یا این که دچار ترک خوردگی شده است، سعی نکنید که آن را بکنید؛ چرا که ممکن است در آینده بخواهید از لاک ژلیش استفاده کنید، این کار باعث می‌شود که لاک شما در مراحل بعد دچار آسیب شود. برای ترمیم کردن لاک ژلیش خود بایستی که پیش از انجام هر کاری، تهویه و مکان مناسبی را فراهم کنید، چرا که برای انجام این کار حدود نیم ساعت باید با موادی همچون استون سر و کار داشته باشید، بنابراین نفس کشیدن در یک مکان بسته بسیار خطرناک و آزار دهنده خواهد بود.

برای پاک کردن ژلیش در خانه به موادی همچون سوهان، پنبه، استون و فویل آلومینیوم احتیاج دارید. در واقع برای ریموو کردن ژلیش ناخن بایستی از استون بدون اسانس و خالص استفاده کنید اگر استونی که استفاده می‌کنید، خالص نباشد و یا این که در ساختار خود مواد تشکیل دهنده اضافی داشته باشد، فرآیند تاثیر گذاری آن طولانی‎تر خواهد بود. در صورتی که روی ناخن شما قسمت‌های خرابی دیده می‌شود، بایستی که 2 یا 3 هفته روی لاک ژلیش از لاک معمولی استفاده کنید. گفتنی است که قبل از شروع هر کاری لازم است که با استون و یا لاک پاک‎کن، لایه لاک معمولی را پاک کنید؛ هنگامی که لایه را پاک می‌کنید، متوجه می‌شوید که لاک ژلیش تغییری نمی‌‎کند.

↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔

🌸 لاک ژل یا لاک معمولی؟! مقایسه لاک ژل با لاک معمولی 🌸

↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔

مراحل پاک کردن ژلیش در خانه 

پس از این که لایه معمولی لاک را از روی ژلیش با استون پاک کردید باید مراحل زیر را طی کنید:

💅🏻سوهان را بردارید و به آرامی آن را روی سطح لاک ژلیش ‎رنگ بکشید، تا لایه اولی که روی ناخن ایجاد شده است، پاک شود. سوهان‎کشی را به شدت و فشار زیاد انجام ندهید؛ پس از آن دست خود را بشویید.

💅🏻برای جلوگیری از آسیب دیدن پوست، حتما سر انگشتان خودتان را با کرم، روغن کوتیکول و وازلین چرب کنید؛ چرا که در مراحل بعدی استون مدت زیادی روی دست می‌ماند و موجب خشک شدن آن می‌شود.

💅🏻در این مرحله پنبه‌ها را به استون آغشته کنید و آن را به صورتی روی ناخن‌ها قرار دهید که به صورت کامل، سطح ناخن را بپوشاند. برای انجام این کار از پد پاک‌کن استفاده نکنید، چرا که اندازه آن‎ها متناسب با ناخن‌ها نخواهد بود و باید آن‎ها را به تکه‌های کوچک‎تر برش بزنید.

💅🏻حال فویل آلومینیوم را به اندازه 8*8 سانتی‎متر برش بزنید، سپس روی پنبه را با فویل‌ها بپیچید تا از پنبه روی ناخن محافظت کند. در واقع آلومینیوم هم باید به صورتی باشد که روی سطح ناخن را بپوشاند. فویل آلومینیومی را روی تمام ناخن‌ها بپیچید، می‌توانید برای انجام این کار از فرد دیگری کمک بگیرید.

💅🏻برای این که استون به عمق لاک ژلیش نفوذ کند و لاک ژلیش را از روی ناخن شما پاک کند بایستی 15 دقیقه صبر کنید. پس از 15 دقیقه می‌‎توانید فویل آلومینیومی و پنبه را بردارید و با استفاده از مانیکور، ژل باقی مانده را از روی ناخن پاک کنید.
با استفاده از بافر ناخن سطح ناخن را به آرامی سوهان بکشید، تا ناخن صاف و یکدست شود.

ساده ترین روش پاک کردن ژلیش در خانه

روش صحیح سوهان کشیدن ناخن 

برای این که ژلیش ناخن را بردارید بایستی که مرحله سوهان کشیدن ناخن را به درستی انجام دهید، انجام این کار به این صورت است که از بخش خارجی ناخن، سوهان کشیدن را شروع کنید و سپس به سمت وسط ناخن بروید. بایستی ناخن‌های ژلیش شده را در یک جهت سوهان کشی کنید چرا که اگر این کار به درستی انجام نشود، ناخن‌ها آسیب می‌‎بینند. 
توجه کنید که نباید سطح ناخن را سوهان بکشید و فقط به سوهان کردن مواد ژلیش قانع باشید.

اگر سطح ناخن را سوهان کنید، سطح آن حساس و نازک می‌شود و هنگامی که سطح ناخن نازک شود باید مدت زمان زیادی صبر کنید که ناخن رشد کند و از حالت شکنندگی در بیاید. حتی الامکان توصیه می‌کنیم که از این روش استفاده نکنید، متخصصان ژلیش ومانیکور ناخن با توجه به مهارتی که دارند، می‌توانند برای پاک کردن ژلیش ناخن از سوهان بهره ببرند و در عین حال ناخن شما آسیب نبیند.

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

💅🏻 حتما بخوانید: تفاوت ژلیش و کاور ناخن 💅🏻

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

ابزار مخصوص برای پاک کردن ژلیش در خانه 

💅 پد ریموو لاک ژلیش: برای پاک کردن ژلیش لازم است که پد را روی ناخن خود بکشید و 15 دقیقه صبر کنید که محلول روی ژلیش تاثیر بگذارد؛ در نهایت به کمک عقب زن لاک مواد نرم شده ژلیش را از روی ناخن پاک کنید.

💅 ژل ریموو لاک ژلیش: گفتنی است که می‌توانید این ژل را همچون لاک‌‎های معمولی روی سطح ناخنتان بزنید و حدود 15 دقیقه صبر کنید. پس از این مدت زمان لاک ژل نرم شده است و با استفاده از ابزاری همچون عقب زن، لاک ژلیش را از روی ناخن بردارید.

سخن آخر 🗨️

لاک ژلیش به سرعت خشک می شود و به راحتی بین 2 الی سه هفته دوام می‌آورد اما پاک کردن ژلیش در خانه برخلاف تصور عموم اصلا کار سخت و دشواری نیست بلکه با پد لاک پاک کن، استون و آلومینیوم به راحتی می‌توان ژلیش را پاک کرد.

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در  آوی میس تماس بگیرید و با یک مشاوره رایگان بهترین را انتخاب کنید.

↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔

📝امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد نظرات و تجربیات خود را از خواندن این مقاله از طریق کامنت با ما به اشتراک بگذارید .📝

↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔

بروزرسانی 5.10.00

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *