قبل از این که بگوییم کاشت مژه هیدن چیست؟ باید اشاره کنیم که همه بانوان دوست دارند چهره‌ای طبیعی اما زیبا داشته باشند چون یکی از المان‌های مهم در اعتماد به نفس آن‌ها است. به همین دلیل تغییراتی را روی چهره خود انجام می‌دهند که بسیار طبیعی باشند و مصنوعی به چشم نیایند. برای مثال در گذشته نه چندان دور از مژه مصنوعی و لیفت مژه استفاده می‌کردند اما به مرور زمان این زیبایی مصنوعی جای خود را به کاشت مژه دادند. مژه‌های مصنوعی به راحتی تشخیص داده می‌شدند و این وضعیت قابل تحمل نبود. اما در حال حاضر از کاشت مژه مخصوصا کاشت مژه هیدن، که یکی از جدیدترین روش‌های کاشت است برای افزایش مژه استفاده می‌شود.

کاشت مژه هیدن چیست

کاربرد کاشت مژه هیدن 

کاشت مژه هیدن برای کسانی که می‌خواهند، چشم‌هایی با مژه‌های زیبا و بلند و پر داشته‌ باشند که حالت طبیعی دارد؛ خیلی کاربردی است. در این روش مژه‌ها به صورت قرینه و از زیر وصل می‌شوند و از گوشه داخل چشم تا گوشه خارجی امتداد دارد و مشخص نیست که کاشت مژه انجام داده‌اید.

کاشت مژه نامرئی را با یک چسب کاشت مژه گیاهی انجام می‌دهند که کوچک‌ترین صدمه‌ای به مژه وارد نمی‌کند. به خاطر طبیعی بودن ظاهر این کاشت همچنین استفاده از موی طبیعی خود فرد و تکنیک‌های دیگری که در این روش وجود دارد، طرفداران زیاد و محبوبیت زیادی بین بانوان پیدا کرده‌ است که بدون انجام جراحی و داشتن هیچ عوارضی صورت می‌گیرد و دیگر به مواد آرایشی برای مژه نیازی نیست.

⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅

🌸 مژه والیوم یا مژه کلاسیک؟ کدوم بهتره؟ : مژه والیوم یا مژه کلاسیک 🌸

⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅⬅

میزان ماندگاری کاشت مژه هیدن 

کاشت مژه هیدن به صورت موقت با استفاده از چسب‌های موقتی انجام می‌شود و این نوع کاشت مثل خیلی از کار‌هایی که برای زیبایی صورت می‌گیرد، ماندگی کمی دارد و عمر مفید آن حداکثر دو هفته تا ۲۰ روز خواهد بود. البته این زمان ماندگاری، بستگی به نحوه مراقبت از مژه‌هایی که کاشته‌اید دارد که اگر به آن‌ها خیلی اهمیت ندهید، بعد از دو هفته ممکن است بریزند و حالت اولیه خود را از دست دهند ولی اگر در نگه‌داری آن‌ها کمی تلاش و دقت به خرج دهید، تا ۲۰ روز زیبایی خود را دارند.

ماندگاری کاشت مژه هیدن

مراحل کاشت مژه هیدن 

مژه‌های هیدن در سایز‌های متفاوتی وجود دارند، بنابراین اولین کاری که قبل از کاشت مژه هیدن باید انجام دهید، انتخاب اندازه و فرم مژه با در نظر گرفتن فرم و اندازه چشم و سلیقه خودتان است که این کار را می‌توانید با کمک متخصص مژه کار انجام دهید و برای اطمینان مژه‌ها را امتحانی روی سطح پلک قرار دهید.

✨ مرحله اول 

بعد از انتخاب مژه، کار خود را با گذاشتن پد‌های محافظ زیر چشم ، شروع می‌کنید. کمی چسب را روی سطح تمیزی بریزید، سپس یک لایه نازک از آن را روی مژه‌ها در جایی که قرار است از مژه استفاده کنید، بریزید.

مرحله دوم 

سپس با استفاده از موچین دقیق مخصوص کاشت مژه، با باز نگه‌داشتن چشم، آن را زیر مژه طبیعی می‌چسبانید. مژه را تا حد ممکن نزدیک یا روی خط پلک قرار دهید، نه روی مژه طبیعی و برای داشتن ظاهر طبیعی خط ابتدا و انتها را کنترل کنید.

مرحله سوم 

بعد از چسباندن مژه‌ها، با موچین کمی روی پلک فشار وارد کنید تا به خوبی بچسبند و توجه کنید مژه‌ها را نزدیک مجرای اشک قرار ندهید، چون با این کار دچار آبریزش چشم می‌شوید.

مرحله چهارم 

بعد از دو یا سه دقیقه که چسب کاملا خشک شد، از خط چشم برای مرتب‌تر و هماهنگ شدن با مژه‌های طبیعی خودتان استفاده کنید.

اکستنشن مژه نامرئی

انواع مدل کاشت مژه هیدن 

کاشت مژه نامرئی یا هیدن انواعی دارد که در ادامه در مورد هر کدام از آن‌ها مختصری توضیح می‌دهیم.

👸🏻 کاشت مژه نامرئی گربه‌ای: اکثر افرادی که چشمان نزدیک به هم دارند، طرفدار هیدن گربه‌ای هستند. این روش، ظاهری کشیده و دودی به پلک‌ چشم می‌دهد و مژه‌های قسمت خارجی چشم دیده می‌شوند، در نتیجه چشم‌ها برجسته‌تر دیده می‌شوند. کسانی که مژه‌هایی قوی دارند، نیز می‌توانند از این روش که ضخامت ظاهری مژه طبیعی را بهتر و پر زرق و برق‌تر نشان می‌دهد، استفاده کنند.

👸🏻 کاشت مژه نامرئی رنگی: با توجه به درخواست متقاضیان مژه‌های رنگی در انواع تک رنگ، دو رنگ و سه رنگ به بازار آمد و بسته به سلیقه مشتری برای مژه آن‌ها استفاده می‌شود و جذابیت خاصی به چهره فرد می‌دهد.

👸🏻 کاشت مژه نامرئی هیبریدی: در کاشت مژه نوع هیبریدی از مژه بیشتری روی پلک استفاده می‌گردد و تار مژه همه یک شکل، یک اندازه و هماهنگ نیستند. این نوع مژه‌ها با نظم و هماهنگی کنار هم قرار ندارند و تراکم آن‌ها زیاد و با نوعی بی نظمی کاشته می‌شوند که تشخیص آن‌ها ساده نیست.

کاشت مژه هیدن و تفاوت آن با اکستنشن کلاسیک 

توجه کنید که در آرایشگاه‌ها افراد مژه‌های خود را اکستنشن می‌کنند اما کاشت مژه در کلینیک‌های زیبایی تحت نظر متخصصین انجام می‌شود. بنابراین بهتر است بدانید که اکستنشن به صورت بوته‌ای است و یک نوع کاشت موقت است که اغلب تا 10 روز ماندگاری دارد. نوع دیگر اکستنشن دائم نام دارد که پس از هر سه هفته باید در جهت ترمیم آن اقدام کرد. اصولا در این روش مژه‌های مصنوعی توسط چسب مخصوص به مژه طبیعی چسبانده می‌شود. برای افرادی که مژه‌های کم پشت یا متوسطی دارند، پیشنهاد می‌کنیم که از این روش استفاده کنند چرا که طول و ضخامت مژه‌ها را بیشتر می‌کند.

و اما کاشت مژه والیوم یک روش نوین است که یک دسته اکستنشن به مژه‌های طبیعی چشم چسبانده می‌شودد. حجم مژه‌ها توسط این روش بیشتر می‌شود و در عین حال بسیار طبیعی هم جلوه می‌کنند. برای این که کاشت مژه به این صورت انجام شود باید به یک کلینیک زیبایی مراجعه کنید چرا که به مهارت زیادی احتیاج خواهد بود. در این کاشت تکنسین با توجه به علاقه مشتری و صلاحدید خود دسته مژه‌‌ها را به هم متصل می‌کند و در نهایت هم هر دسته چندتایی به یک مژه طبیعی چسبانده می‌شود.

مژه هیدن چیست

روش کاشت مژه والیوم در متد کاشت مژه هیدن

توجه کنید که کاشت مژه هیدن بسیار عالی است چرا که هیچ آسیبی به افراد وارد نمی‌کند مژه‌ والیوم از ابریشم ساخته شده است که قطر مژه‌ها بسیار نازک هستند. دسته‌های مژه به صورت 4تایی و 7تایی روی یک تار مژه ثابت می‌شوند. این دسته‌ها بسیار سبک وزن هستند که سنگینی روی پلک ایجاد نمی‌کنند. قبل از این که مژه‌های والیوم اضافه شوند تکنسین توسط یک starter کار خود را شروع می‌کند تا چسب به درستی روی مژه‌ها بشیند. پس از آن یک دسته از مژه‌ها جایگذاری می‌شوند و در همان لحظه فرم داده می‌شوند تا حالت طبیعی به خود بگیرند. در این وهله از کاشت داشتن مژه‌هایی طبیعی بسیار حائز اهمیت است و هر دسته را روی یک تار می‌چسبانند.

نکته: برای این که مژه‌ها ریزش پیدا نکنند و طول عمر بیشتری داشته باشند تا یک روز بعد از کاشت آن‌ها را با آب شستشو ندهید. در این صورت است که مژه والیوم کاشته روی چشم‌ها ماندگاری بیشتری خواهند داشت و طبیعی بودن مژه‌های شما را مدت بیشتری تضمین می‌کند.

اهمیت پاکیزگی در روش کاشت مژه هیدن

حال که متوجه شدید کاشت مژه هیدن چیست؟ بهتر است بگوییم کاشت مژه هیدن بسیار حساس است و برای انجام آن لازم است به فردی متخصص و دوره دیده مراجعه کنید. توجه کنید که باید قبل از کاشت مژه، مژه‌های شما توسط محلول شستشو و با استفاده از ضد قارچ ضد عفونی و پاک سازی شود. مهم‌ترین گام در کاشت مژه والیوم پاک سازی مژه‌ها از هر آلودگی خواهد بود.
پس از شستشو باید پد مخصوص را زیر پلک بچسبانند؛ پدها به صورت کاغذی و کلاژن هستند که بیشتر متخصص‌ها از پد کاغذی استفاده می‌کنند. پدهای کلاژن احتمال دارد که حساسیت‌زا باشند اما پدهای کاغذی این گونه نیستند. در واقع این پدها به زیر پلک پایین چسبانده شده و در کل فرآیند بایستی که چشم خود را بسته نگهدارید. پس از آن با استفاده از چسب‌های کاغذی مژه‌های پایینی پوشانده می‌شوند البته که این مرحله مستلزم دقت زیادی است. در این وهله از کار ممکن است چسب روی مژه‌ها چسبیده شود و این بسیار ناراحت کننده و آزار دهنده خواهد بود.

عوارض کاشت مژه هیدن 

چون کاشت و اکستنشن مژه نامرئی حساسیت زیادی دارد و در حین کاشت چشم فرد باید باز باشد، پس بهتر است انجام این کار را به افراد متخصص در زمینه کاشت مژه که تجربه کافی دارد، بسپارید. فرد متخصصی که کاشت نامرئی را انجام می‌دهد، با درست قرار دادن و چیدمان مناسب مژه‌ها متناسب با چشم علاوه بر زیبایی و پرپشتی، ظاهری طبیعی به شما می‌دهد و خطری سلامت فرد را تهدید نمی‌کند و هیچ گونه نگرانی در این رابطه به وجود نمی‌آید. اگر این کار را به فرد نابلد و ناشی بسپارید، ممکن است در پایان کار هنگام پلک زدن اذیت شوید و یا حتی چسب وارد چشم شود و عواقب جبران ناپذیری برای فرد باقی بگذارد.

آیا کاشت مژه نامرئی نماز دارد

آیا کاشت مژه نامرئی نماز دارد؟

اکثر مراجع تقلید بر این نظر هستند که اگر چسبی که در کاشت یا اکستنشن مژه به کار برده می‌شود، مانع از رسیدن آب به انتهای مژه شود، اشکال دارد و وضویی که با آن گرفته می‌شود، صحیح نیست. روش کاشت مژه نامرئی برای پر پشت کردن مژه‌ها ایرادی ندارد، ولی اگر چسب مانع رسیدن آب به مژه نشود، در این صورت وضوی صحیحی می‌توان گرفت.توصیه می‌شود که قبل از انجام، این موضوع را با مرجع تقلید خود در میان بگذارید، چون در شرایط مختلف مراجع ممکن است نظر‌های متفاوتی را در مورد این موضوع داشته‌ باشند.

سخن پایانی

در این مطلب از آویمیس سعی کردیم کاشت مژه هیدن چیست؟ را بررسی کنیم و آن را از جنبه‌های مختلف مورد بحث قرار دهیم. اگر به دنبال مژه‌هایی طبیعی هستید می‌توانید کاشت مژه هیدن را امتحان کنید. در نهایت لازم است اشاره کنیم که برای این نوع کاشت از چسب مخصوص مژه استفاده می‌شود و این کار باعث نرسیدن آب به انتهای مژه می‌شود به همین دلیل وضو به درستی انجام نمی‌شود و اشکال دارد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در آوی میس تماس بگیرید و از فرصت مشاوره رایگان خود جهت انتخاب بهترین گزینه استفاده نمایید.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

📝امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد نظرات و تجربیات خود را از خواندن این مقاله از طریق کامنت با ما به اشتراک بگذارید.📝

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

بروزرسانی 4.11.00

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *