این روزها اکثر بانوان به دنبال زیبایی بیشتر هستند و دوست دارند که زیباتر دیده شوند. اگر مژه‌های پر پشت و بلندی در چهره باشد مسلما زیبایی چهره دو چندان خواهد شد. یک روش برای پر پشت کردن و بلند کردن مژه‌ها “اکستنشن مژه” است که برای این کار از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند؛ در واقع ماندگاری اکستنشن نسبت به سایر روش های کاشت مژه، بیشتر است. در مقاله آموزش اکستنشن مژه انواع روش های کاشت مژه را بررسی می کنیم تا بتوانید بهترین روش را انتخاب کنید.

اکستنشن یعنی فیبرهای مصنوعی که به کمک چسب طبی به مژه‌های طبیعی چشم متصل می‌شوند. این مژه‌های مصنوعی که در این روش استفاده می‌شوند معمولا در اندازه‌های مختلفی از 6 تا 18 میلی‌متر طراحی می‌شوند. معمولا ماندگاری این مژه‌ها تا 6 هفته خواهد بود.

زمانی که اکستنشن انجام شود نیازی نیست که از ریمل استفاده شود زیرا پاک کردن آن‌ از مژه‌ها بسیار سخت‌تر است و در نهایت موجب شکستگی مژه‌ها خواهد شد. اکستنشن مژه چشم‌ها را زیبا و بسیار درشت‌تر نشان می‌دهد.

3 روش اصلی کاشت مژه

معمولا کاشت مژه به سه روش انجام می‌شود که این سه روش عبارت‌اند از:

کاشت مژه کلاسیک

این روش توسط افراد ماهر و متخصص انجام می شود و تار مژه‌های مصنوعی به وسیله چسب مخصوص به مژه‌های طبیعی چسبانده می‌شود.

کاشت مژه تار به تار

اگر می‌خواهید ظاهر مژه یک‌دست و طبیعی باشد حتما از این روش استفاده کنید. تکنیک‌های مربوط به این روش عبارت‌اند از تکنیک دو لاین، تکنیک تک انبر، کاشت مژه ترکیه‌ای، کاشت مژه روسی، کاشت مژه بوته‌ای، کاشت مژه ایتالیایی، کاشت به روش ال، کاشت مژه نیمه، کاشت مژه خلیجی و اداری و … هستند.

کاشت مژه والیوم

این روش کاشت مژه به صورت چند بعدی است که از 2 تا 10 بعدی را والیوم می‌گویند و 12 بعدی را مگاوالیوم می‌گویند. می‌توان گفت که یکی از پر طرفدارترین روش‌های  کاشت مژه است زیرا حجم مژه‌ها را بیشتر می‌کند. برای انجام این کاشت معمولا از تارهای بسیار نازک که اغلب در 2 و 3 و 4 جهت مختلف وجود دارند، روی هر مژه طبیعی استفاده می‌شود. (برای مشاهده انواع محصولات مژه کلیک کنید)        

کاشت مژه

مراحل انجام اکستنشن مژه

برای انجام اکستنشن لازم است که مراحل زیر طی شود.
1. در مرحله اول چشم‌ها را ببندید و زیر مژه‌ها یک پارچه تمیز قرار دهید.
2. نوک مژه‌ها را 1 میلی‌متر به چسب آغشته کنید و حتما در گوشه خارجی چشم از مژه‌های بلندتر و متراکم‌تر استفاده کنید.
3. در ادامه از برس مژه استفاده کنید و مژه‌ها را شانه کنید و پس از آن با استفاده از لوسیون پاک کننده آرایش و پنبه روی مژه‌ها و پلک را بشویید و چسب‌ها را به آرامی بکنید.
4. هر چند وقت یک بار برای ترمیم مژه‌ها به سالن زیبایی بروید.
5. هنگامی که از اکستنشن مژه استفاده می‌کنید حتما برای پاک کردن آرایش چشم از ژل شست و شو استفاده کنید و سپس با استفاده از دستمال نرم اطراف مژه‌ها را تمیز کنید. برای شست و شوی چشم و یا پوست صورتتان می‌توانید از شامپو بچه استفاده کنید.

5 نکته مراقبتی قبل از اکستنشن مژه

قبل از انجام اکستنشن لازم است که مراقبت‌های اولیه را انجام دهید تا ماندگاری و طول عمر مژه‌ها بیشتر شود. این مراقبت‌ها عبارت‌اند از:
1. به هیچ عنوان سه روز اول عادت ماهانه و یا سه روز قبل از آن، برای ترمیم و یا کاشت مژه اقدام نکنید.
2. توجه کنید در دوران بارداری نباید اکستنشن مژه انجام دهید.
3. هنگام شیردهی و یا در هنگام مصرف هر گونه قرص هورمونی لازم است که با متخصص کاشت مژه مشورت کنید.
4. از شنا کردن تا دو روز قبل از کاشت مژه خودداری کنید و یک روز قبل انجام کاشت حرکات ورزشی شدید را انجام ندهید.
5. از شستن صورت خود تا چند ساعت قبل از کاشت مژه خودداری کنید تا مژه کاملا خشک باشد.

اصول مراقبتی بعد از اکستنشن مژه

پس از کاشت و یا اکستنشن مژه لازم است مراقبت‌هایی را انجام دهید تا مژه‌ها طول عمر بیشتری داشته باشند. این مراقبت‌ها عبارت‌اند از:

1. سعی کنید از مالیدن و یا خاراندن مژه‌ها پرهیز کنید.

2. اگر برای کاشت مژه از دو روش نیمه دائم و یا موقت استفاده می‌کنید، باید تا 12 ساعت به صورت خود آب نزنید تا چسب آن کاملا خشک شود.

3. در روزهای اول کاشت حتی الامکان از گریه کردن و ریختن اشک خودداری کنید.

4. نباید هنگام دوش گرفتن آب با فشار زیاد به چشم‌هایتان برخورد کند.

5. تا جایی که می‌توانید از ریمل استفاده نکنید و اگر لازم بود ریمل بزنید، می‌توانید از ریمل مخصوص اکستنشن استفاده کنید.

6. در هنگام خواب از خوابیدن روی شکم خودداری کنید.

7. اگر مژه کاشته‌اید لازم است بدانید که کشیدن خط چشم بسیار سخت است. پیشنهاد می‌کنیم خط چشم نکشید چرا که به آن نیازی نیست.

8. برای پاک کردن آرایش خود لازم است که از شامپو بچه و یا ژل شست و شو استفاده کنید. و سپس با استفاده از دستمال نرم چشم‌ها را خشک کنید.

9. شانه کردن با احتیاط مانعی ندارد اما به هیچ عنوان از سونای بخار استفاده نکنید.

مدت زمان ماندگاری اکستنشن مژه

اگر نکات گفته شده را رعایت کنید قطعا طول عمر مژه‌ها بیشتر خواهد بود معمولا ماندگاری مژه‌ها بین 6 الی 8 هفته خواهد بود. به عبارت دیگر تا 6 یا 8 هفته از زیبایی چشمانتان می‌توانید لذت ببرید. با توجه به رشد و یا ریزش مژه‌های طبیعی باید هر دو هفته یک‌بار برای ترمیم به سالن زیبایی مراجعه کنید تا در صورت افتادن اکستنشن به همراه مژه آن را جایگزین و ترمیم نمایید.

لازم است بدانید که برای ترمیم نیازی نیست که اکستنشن قبلی برداشته شود و مژه جدید جایگزین شود. اساسا مژه‌های طبیعی پس از مدتی میریزند و مژه جدید می‌روید. با توجه به این مسئله پس از مدتی اکستنشن مژه از نظر بلندی و یا پر بودن دچار تغییر می‌شوند و ممکن است که بخش‌هایی از مژه خالی شود.

توجه کنید که انجام ترمیم اکستنشن مژه از کاشت اولیه آن سخت‌تر است و به مهارت بیشتری برای انجام آن احتیاج است زیرا مژه‌ها بلندتر هستند و بخش‌های مختلفی از پلک به اکستنشن مژه احتیاج دارند. ماندگاری اکستنشن از سایر روش‌های کاشت مژه بیشتر است و زیبایی صورت مدت بیشتری جلب توجه می‌کند.

همان طور که دیدیم اکستنشن مژه یکی از روش های بسیار پرطرفدار کاشت مژه می باشد و شما به راحتی می توانید خودتان مژه های خود را اکستنشن نمایید و زیبایی خود را دوصد چندان کنید.

پیشنهادات و نظرات خود را راجب مقاله آموزش اکستنشن مژه با ما در میان بگذارید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *