تفاوت ژلیش و لمینت ناخن: این روزها در سراسر دنیا راه‌های متفاوتی برای زیبا سازی ناخن‌ها استفاده می‌شود که هر کدام از آن‌ها طرفداران خود را دارند. در حقیقت کاشت ناخن باعث می‌شود ناخن‌ها بسیار زیبا باشند و اعتماد به نفس شما زیاد شود و در نهایت حس خوب و لذت بخشی نسبت به خودتان داشته باشید. در حال حاضر اگر افراد ناخن‌های زیبایی داشته باشند و در عین حال تمیز باشند نشانه شخصیت اوست؛ اما بسیاری از افراد ناخن‌های آسیب دیده‌ای دارند به همین دلیل به سراغ روش‌هایی می‌روند که زیبایی را به ناخن‌های خود برگردانند از جمله این روش‌ها می‌توان به کاشت ناخن، لمینت ناخن، کاشت ژله و ژلیش ناخن اشاره کرد. اساسا هر کدام از این روش‌ها با هم متفاوت هستند و هر کدام به نوبه خود مزیت‌ها و معایبی دارند برای مثال تفاوت ژلیش و لمینت ناخن با تفاوت‌های کاشت ناخن و ژلیش ناخن یکی نیست. در ادامه این مقاله هر کدام از این روش‌ها را بیشتر بررسی می‌کنیم و آن‌ها را با هم مقایسه می‌کنیم تا شما بهترین راه را انتخاب نمایید.

تفاوت ژلیش و لمینت ناخن

ژلیش ناخن 

اساسا ژلیش ناخن با بخش طراحی ناخن مرتبط است یعنی همچون لاک ناخن است اما با این تفاوت که برای خشک کردن آن از دستگاه UV LED استفاده می‌شود و نمی‌توان آن را با استفاده از استون پاک کرد. اصولا ژلیشی که استفاده می‌شود بسیار براق‌تر و طبیعی‌تر از لاک ناخن نمایش داده می‌شود. ماندگاری ژلیش ناخن زیاد است و به‌راحتی و سرعت زیاد خشک نمی‌شود. زمانی از این روش برای زیبا سازی ناخن استفاده می‌شود که نیازی نیست فرم ناخن تغییری کند و تنها هدف انجام آن رنگ و طراحی ناخن است. ماندگاری ژلیش ناخن به کیفیت موادی که استفاده می‌شود بستگی دارد اما معمولا 1 الی 3 هفته دوام و ماندگاری دارد. این روش هیچ زیانی و ضرری برای سلامتی ناخن ندارداما در صورتی که به جای اشعه UV از لامپ LED استفاده شود، و زمانی که می‌خواهید آن را پاک کنید از روش‌های غلط یا مواد مضر استفاده نکنید. استفاده از این روش و کاشت ژل به دلیل این که از اشعه یو وی (UV) استفاده می‌کنند، برای افراد مضر خواهد بود.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

💅🏻 حتما بخوانید: تفاوت ژلیش و کاور ناخن 💅🏻

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

مزایا و معایب برای استفاده از ژلیش ناخن 

گفتنی است که قبل از بررسی تفاوت ژلیش و لمینت ناخن بهتر است مزایا و معایب هر کدام از آن‌ها را به صورت جداگانه بیان کنیم. از جمله مزیت‌های ژلیش ناخن در حفظ شفافیت ناخن طبیعی موثر واقع می‌شود و در برابر دما و ضربه هم مقاومت قابل توجهی دارد. ژلیش ناخن معمولا از 1 تا 3 سه هفته ماندگاری دارد، البته این زمان به رشد ناخن و موادی که برای ناخن استفاده شده است هم بستگی دارد. ژلیش ناخن دست‌ها را بسیار شیک و جذاب می‌کند و برای خشک شدن هم به زمان زیادی احتیاج ندارد. اساسا این روش به سرعت روی ناخن ثابت شده و می‌توانید طرح‌های مختلفی را روی آن پیاده سازی کنید. ژلیش کردن ناخن‌ها را براق می‌کند و دوام لاک استفاده شده را چند برابر می‌کند.

توجه کنید علاوه بر تمام مزیت‌های ژلیش ناخن می‌توان گفت که معایبی هم دارد یعنی با استفاده از استون و لاک پاک‌کن پاک نمی‌شود و برای پاک کردن آن باید به سالن مراجعه کنید. تا زمانی که به سالن برای پاک کردن آن نرفته‌اید نمی‌توانید طرح جدیدی روی ناخن بزنید و از رنگ و طرح‌های متنوع استفاده کنید.

فرق بین ژلیش و لمینت ناخن

کاور ناخن 

از نام این روش کاشت پیداست که با استفاده از یک لایه پودری منجر به تغییر شکل روی ناخن می‌شود؛ یعنی شکل بد و کوتاه ناخن و حتی بد فرمی ناخن را می‌پوشاند. پس از این که ناخن‌ها خشک شدن ‌توسط شخصی متخصص مانیکور روی ناخن انجام می‌شود. در این روش هر شکل و طرحی را که دوست دارید با توجه به سلیقه شخصی خود انتخاب کنید و به ناخن کار بگویید که آن را روی ناخن‌های شما پیاده سازی کند. توجه کنید افرادی که بیماری‌های قارچی و عفونی دارند نباید از کاور ناخن استفاده کنند لذا سیستم بدن آن‌ها تهدید می‌شود و بیماری عفونی در آن‌ها زیاد می‌شود.

لیمنیت ناخن

لمینت ناخن 

برخی از خانم‌ها ناخن‌هایی دارند که مقاومت و استحکام خوبی ندارند بنابراین روی صدف ناخن آن‌ها یک لایه پروتئینی قرار داده می‌شود که دستان آن‌ها را زیباتر می‌کند و دیگر نیازی نیست که ناخن بکارید. در واقع فرم ناخن‌ها مانند ناخن طبیعی است و تغییری نمی‌کند یعنی با کاور کردن ناخن‌ها نمی‌توانید هر فرمی را که می‌خواهید روی ناخن‌های خود پیاده سازی کنید. در حقیقت لمینت ناخن شبیه به کاشت ناخن است با این تفاوت که به‌صورت لایه لایه انجام می‌شود و همچون کاشت ناخن از تیپ‌های مختلفی بهره نمی‌برد. زمانی که لمینت ناخن انجام می‌شود از موادی مثل لیکوئید یا پودر استفاده نمی‌شود و تمام مواد مستقیما روی صدف طبیعی ناخن قرار داده می‌شود.

شباهتی که بین ژلیش ناخن و لمینت ناخن وجود دارد این است که هر دو تنوع رنگی بالایی دارند؛ یعنی برای لمینت ناخن می‌توانید هر رنگی را برای کاور کردن ناخن استفاده کنید. در حقیقت با کاور ناخن شکل ظاهری ناخن عوض می‌شود و روش بسیار مناسبی برای افرادی با ناخن‌های بد فرم و شیار شیار خواهد بود. اما افراد زیادی وجود دارند که ناخن‌های زیبا و سالمی دارند و از فرم آن‌ها لذت می‌برند اما می‌خواهند که یک لایه محافظت برای ناخن‌های خود داشته باشند. در ادامه راجع به تفاوت لمینت و کاشت ناخن (کاور ناخن) بیشتر صحبت می‌کنیم و در واقع تفاوت ژلیش و لمینت را هم مورد بررسی قرار می‌دهیم.

مزایا و معایب برای استفاده از لمینت ناخن

لمینت کردن ناخن یک روش بسیار مدرن و جدید در زیبا سازی ناخن است که مزیت‌های زیادی دارد. از جمله مزیت‌های لمینت ناخن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

✨ زیبایی طبیعی و بسیار زیبایی به ناخن‌ها می‌بخشد.
✨ سطح ناخن بسیار سالم و یکدست می‌شود.
✨ هیچ گونه درد و یا ناراحتی برای دست‌ها ایجاد نمی‌کند.
✨ به مدت طولانی ناخن‌ها زیبا و مرتب می‌مانند.
✨ ناهمواری‌ها و بی‌نظمی‌های سطح ناخن را از بین می‌برد. (پوشاننده نقص و عیب ناخن)
✨ در این روش لایه برداری روی ناخن‌ها انجام نمی‌شود.

با توجه به تمام مزیت‌های ذکر شده برای لمینت کردن ناخن ما هیچ عوارض و یا نقصی در این روش نمی‌بینیم. در واقع از این روش به عنوان بهترین و بی‌نقص‌ترین روش زیبا کردن ناخن‌ها یاد می‌شود. به عبارت ساده‌تر هیچ آسیب خاصی به ناخن‌ها وارد نمی‌کند و از زیبایی آن‌ها کم نمی‌کند. اما توجه کنید که لازم است برای برداشتن لمینت به سالن آرایشی بروید و خودتان نمی‌توانید آن را با استون پاک کنید. در واقع مواد استفاده شده برای لمینت ناخن هزینه زیادی دارد به همین دلیل قیمت نهایی با توجه به نوع مواد استفاده شده بیشتر خواهد بود.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

🌸 لاک ژل یا لاک معمولی؟! مقایسه لاک ژل با لاک معمولی 🌸

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

تفاوت لمینت با لاک ژل 

اساسا لاک ژل یک رنگ دائمی است که دقیقا روی خود فرم ناخن زده می‌شود یعنی نمی‌توان با استفاده از لاک ژل فرم ناخن را تغییر داد؛ یعنی نمی‌توانید ناخن را قوس دهید یا قد آن را بلند کرد. در حقیقت استفاده از لاک ژل به‌صورتی است که باید هر ماه آن را ریموو کرد و دوباره برای انجام آن اقدام کرد. اما لمینت ناخن ترمیم دارد و با استفاده از آن می‌توان ناخن‌ها را بلندتر کرد و در عین حال می‌توان قوس بسیار زیبا و طبیعی را به ناخن‌ها داد.

تفاوت لمینت ناخن و کاشت ناخن 

تفاوت لمینت ناخن و کاشت ناخن 

در روش کاشت ناخن پس از این که ناخن‌ها مفصل سوهان کشی می‌شوند و بعد از این که بستر ناخن نازک می‌شود، با استفاده کردن از تیپ قد منجر به بلند شدن ناخن‌ها می‌شود؛ سپس مواد ساخته شده با ضخامت زیاد روی ناخن استفاده می‌شود. با این روش ناخن‌ها قوس‌دارتر و کمی ضخیم‌تر از حالت طبیعی نشان داده می‌شود و معمولا بسیاری از افراد تصور می‌کنند که ناخن از ظاهر طبیعی خود خارج شده است. اما در روش لمینت ناخن مواد ساخته شده همچون لایه‌ای بسیار نازک‌تر از خود ناخن روی صدف ناخن استفاده می‌شود که در نهایت خود ناخن محافظت می‌شود خم قوس ایجاد شده بسیار طبیعی‌تر و زیباتر است. تفاوت لمینت ناخن و کاشت این است که در لمینت ناخن، ناخن‌ها بسیار طبیعی‌تر به نظر می‌رسند و برای افرادی که با ضخامت کاشت ناخن مشکل دارند و از آن خوششان نمی‌آید بهترین گزینه خواهد بود.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

💆🏼 با پر طرفدارترین روش های پاک کردن ژلیش آشنا شوید: ترمیم لاک ژلیش 💆🏼

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

چه وقت‌هایی می‌تونیم از لمینت ناخن استفاده کنیم؟

شاید از خودتان بپرسید چه زمانی می‌توانیم از لمینت ناخن استفاده کنیم؟ ناخن‌های طبیعی ما از یک ماده پروتئینی به نام کراتین تشکیل شده است که منجر به سالم بودن ناخن می‌شود. ناخن‌های سالم رنگی کاملا یکنواخت دارند و سطحی بدون شیار و صاف دارند. اما گاهی اوقات ناخن‌های طبیعی به دلایل مختلف دچار آسیب می‌شوند ترک بر می‌دارند یا این که سطحشان ناهموار می‌شود. در این صورت جلوه زیبای ناخن‌ها از بین می‌رود و افراد اعتماد به نفسشان کمتر می‌شود. جای نگرانی نیست این روزها روش‌های زیادی برای به دست آوردن زیبایی وجود دارد که یکی از آن‌ها لمینت ناخن است. با استفاده از لمینت ناخن می‌توانید عیب ظاهری ناخن را برطرف کنید و زیبایی ظاهری ناخن را افزایش دهید. لمینت ناخن را پس از موارد زیر انجام می‌دهند:

⭐ پس از ریموو کردن ناخن‌ها بسیار شکننده و نازک می‌شوند؛ برای رفع این مشکل و مستحکم کردن صدف ناخن از لمینت ناخن استفاده می‌شود.

⭐ بسیاری از افراد ضخامت روش کاشت با استفاده از پودر را دوست ندارند، بهترین روش زیبا کردن ناخن لمینت ناخن خواهد بود.

⭐ صدف ناخن‌های آسیب دیده با لمینت برطرف می‌شود.

⭐ اساسا افرادی که قادر به کاشت ناخن نیستند.

لمینت ناخن بهتر است یا ژلیش

سخن پایانی 

در این مقاله سعی کردیم که به بررسی روش‌هایی که ناخن‌ها را زیباتر می‌کنند و باعث می‌شود که اعتماد به نفس در شخص دو چندان شود بپردازیم. هر روش برای افراد خاصی استفاده می‌شود برای مثال کسانی که سطح ناخنشان بد فرم است بهترین روش این است که برای ناخن‌های خود از روش کاور ناخن استفاده کنند؛ یا بسیاری از افراد که ناخن‌هایی مستحکم و مقاوم ندارند بهترین راه این است که از لمینت ناخن استفاده کنند. بنابراین لازم است بدانید که چه روشی برای ناخن‌های شما موثر و بهتر است و در نهایت بهترین روش را انتخاب کنید. تمام روش‌های گفته شده از مزیت‌ها و معایبی برخوردار هستند که بهتر است قبل از اقدام اطلاعات کافی راجع به آن‌ها داشته باشید. تفاوت لمینت با سایر روش‌ها را به صورت مختصر و مفید مورد بررسی قرار دادیم. امیدوارم که از خواندن این مطلب به اطلاعات کافی و لازم رسیده باشید در صورت داشتن هر گونه نظر یا پیشنهادی می‌توانید که آن‌ها را برای سایت آوی میس کامنت کنید.

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

📝امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد نظرات و تجربیات خود را از خواندن این مقاله از طریق کامنت با ما به اشتراک بگذارید.📝

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

بروزرسانی 9.07.01

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *