امروزه ترفند‌های زیادی برای افزایش زیبایی وجود دارد و کاشت ناخن یکی از این ترفند‌هاست که فرم و شکل زیبایی به ناخن می‌دهد. بعضی افراد بعد از کاشت ناخن به دلایلی از فرم یا بلندی ناخن راضی نیستند برای مثال مصاحبه کاری در شرکت دولتی دارند و یا به مواد کاشت ناخن حساسیت دارند قصد دارند ناخن را بردارند یا به اصطلاح رایج آن را ریمو کنند. ریمو کاشت ناخن یعنی موادی که با کاشت با ژل ناخن، کاشت با پودر یا هر نوعی از کاشت ناخن که روی ناخن قرار گرفته شده را از روی ناخن اصلی بردارید و یا ریمو کنید. برای برداشتن مواد کاشت ناخن به یک سری ابزار نیاز دارید، تا ناخن را به حالت طبیعی و اولیه خود برگردانید. ابزار مورد نیاز کار عبارتند از:

💅🏽 استون ۱۰۰ درصد: یک ماده شیمیایی است که از طریق واکنشی که با مواد انجام می‌دهد، چسب زیر ناخن را نرم می‌کند.

💅🏽 سوهان ناخن: سوهان کشیدن روی ناخن باعث نازک شدن سطح ناخن و در نتیجه نفوذ استون به زیر ناخن را آسان می‌کند.

💅🏽 بافر ناخن: به منظور صاف کردن ناخن بعد از برداشتن مواد از روی ناخن استفاده می‎‌شود.

💅🏽 پولیش ناخن: برای صیقل دادن و براقی ناخن کاربرد دارد.

💅🏽 فویل آلومینیومی: قرار دادن ناخن در پوشش آلومینیومی برای ثابت ماندن استون.

💅🏽 عقب زن: تراشیدن ناخن بعد نرم شدن مواد با استفاده از عقب زن یا ناخن دست انجام می‌شود.

ریموو کاشت ناخن

مراحل برداشتن کاشت ناخن 

لازم به ذکر است اشاره کنیم که برای برداشتن کاشت ناخن، برخی افراد به متخصص این کار مراجعه می‌کنند و برخی برای کم کردن هزینه، ترجیح می‌دهند خودشان این کار را انجام دهند بنابراین بسیاری از افراد دوست دارند، مراحل کار ریموو کردن را یاد بگیرند.

سوهان کشیدن 

اولین کار برای برداشتن کاشت ناخن، سوهان کشیدن روی ناخن است. سوهان کشیدن (سوهان با زبری ۱۵۰ تا ۱۸۰) روی سطح ناخن‌های کاشت را طوری باید انجام دهید، که لایه رویی آن زبر و نازک شود. این کار جذب استون به لایه زیر ناخن را راحت‌تر می‌کند و به این ترتیب سرعت ریموو کردن کاشت ناخن بالا می‌رود.

پس از انجام این کار باید بلندی ناخن تا زمانی که به اندازه ناخن خودتان برسد را با کشیدن سوهان دستی کوتاه کنید. لازم است بدانید که کار کوتاه کردن به وقت و حوصله نیاز دارد و به هیچ وجه ناخن کاشت را با ناخن‌گیر کوتاه نکنید؛ که ممکن است ناخن اصلی همزمان با مواد و ناخن کاشت بشکند یا آسیب ببیند. برای در آوردن ناخن کاشت توصیه می‌شود، به هیچ عنوان سعی نکنید با قرار دادن چیزی زیر آن ناخن را جدا کنید، چون احتمال آسیب به صدف ناخن طبیعی خیلی زیاد است.

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

💅🏻 حتما بخوانید: تفاوت ژلیش و کاور ناخن 💅🏻

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

استفاده از استون ۱۰۰ درصد

بعد از نازک کردن و کوتاه کردن ناخن کاشت به وسیله سوهان دستی، نوبت به استفاده از استون است. قبل از شروع چون ممکن است مدت طولانی آغشته به استون باشند، برای جلوگیری از خشک شدن پوست اطراف و لبه ناخن را با استفاده از روغن یا وازلین چرب کنید و دقت کنید آن را روی ناخن نمالید. وازلین به عنوان لایه محافظتی عمل می‌کند.

حالا پنبه‌ای که کاملا به استون غلیظ، آغشته شده را به درستی روی کل سطح ناخن قرار دهید و بعد از آن برای اینکه استون ثابت بماند، روی ناخن را با فویل برش زده و آماده شده به خوبی بپیچانید و در این حین حواستان باشد پنبه جابجا نشود و۲۰ تا ۳۰ دقیقه صبر کنید تا عمل نفوذ استون در زیر ناخن به خوبی انجام شود و مواد نرم شوند. این کار باید برای همه ناخن‌ها انجام شود. اگر پوست دستتان به استون حساسیت ندارد، می‌توانید به جای پوشاندن با پنبه و فویل، ناخن را به طور مستقیم در کاسه استون فرو کنید.

ریموو کاشت ناخن

برداشتن مواد

بعد از اینکه زمان برای اثر کردن استون در ناخن گذشت، فویل و پنبه را از روی ناخن با دقت جدا کنید، و حواستان باشد که ناخن آسیب نبیند. اینجای کار مواد کاشت از حالت سفتی در آمده و نرم شده و در این صورت با عقب زن یا ناخن دست خودتان مواد شل شده را از روی ناخنتان تراشیده و بردارید. از بعد از مدت زمانی که گفته شد، هنوز ژل ناخن اندازه کافی به حالت خمیری نرسیده بود، لازم است دوباره تمام مراحل کار و پوشاندن با فویل را تکرار کنید؛ و ۱۰ دقیه دیگر زمان دهید تا چسب نرم شود.

به طور معمول زمان لازم برای خمیری و نرم شدن مواد به عواملی مثل استونی که به کار می‌برید، و کیفیت مواد کاشت ارتباط دارد. تفاوتی که ناخن کاشت و ژلیش با هم دارند، این است که مواد ناخن کاشت بعد از آغشته شدن به استون حالت خمیری به خود می‌گیرند ولی مواد ژلیش به صورت ترد در می‌آیند. پس به راحتی از روی ناخن پاک می‌شوند.

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

🌸 لاک ژل یا لاک معمولی؟! مقایسه لاک ژل با لاک معمولی 🌸

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

صیقلی و صاف کردن ناخن 

بعد از اینکه تمام مواد را از روی ناخن طبیعی پاک کردید، مرحله صیقلی کردن ناخن را باید انجام دهید. با برداشتن مواد می‌بینید که سطح ناخن زبر و کدر شده است پس با استفاده از بافر روی ناخن را کمی صیقل و صاف کنید. لازم است بدانید اگر زیاد از بافر برای صاف کردن استفاده کنید، ممکن است ناخن را نازک کنید.

استفاده کم از بافر روش اصولی است که باعث می‌شود ناخنتان درد نگیرد و فقط زبری آن بر طرف شود. بعد از بافر، اگر لاک می‌زنید نیاز به پولیش کردن نیست ولی در صورتی که قصد لاک زدن ندارید با پولیش روی ناخنتان را صیقلی و براق کنید. بعد از این مرحله می‌توانید ناخن‌هایی که کاملا از مواد کاشت پاک شده‌اند را با استفاده از سوهان، به فرمی که دوست دارید در بیاورید.

ریموو کاشت ناخن

استفاده از روغن تقویتی 

پس از انجام ریمو کاشت ناخن می‎توانید تا چند روز مرطوب کننده، روغن بادام، زیتون یا روغن‌هایی که مخصوص ترمیم و تقویت هستند اطراف ناخن بمالید؛ تا پوست آن از حالت خشکی و ریشه ریشه دربیاید و نرم شود. تا ۳ هفته کاشت انجام ندهید تا از مواد شیمیایی دور باشد، هوا به ناخنتان برسد، تقویت شوند وآسیب‌ها برطرف شود و به حالت طبیعی خود برگردند.

سخن آخر 🗨️

ریموو کاشت ناخن و برداشتن مواد کاشت ناخن یا به وسیله ناخن کارهای حرفه‌ای و یا به وسیله تجهیزات مخصوص در خانه انجام می‌شود. کاشت ناخن یکی از ترفندهای زیبایی ناخن است که فرم و شکل زیبایی به ناخن می‌دهد، ریموو کاشت ناخن یعنی موادی که با کاشت با پودر و ژل روی ناخن قرار گرفته‌اند را از روی ناخن اصلی ریموو می‌کنند. پاک کردن این مواد به دلیل متریال به کار رفته در آن کمی دشوار است و با تجهیزات خاصی پاک می‌شود. 

↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔

📝امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد نظرات و تجربیات خود را از خواندن این مقاله از طریق کامنت با ما به اشتراک بگذارید.📝

↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔

بروزرسانی 8.10.00

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *