امروزه خانم‌​های بسیاری به دنبال زیباتر کردن چهره خود هستند و با توجه به اینکه یکی از فاکتورهای زیبایی مژه​‌هایی بلند و پر پشت است، بنابراین سعی می‌​کنند مژه​‌های خود را به شکل دلخواه تغییر دهند. یکی از این روش​‌ها کاشت مژه موقت است که متاسفانه با عوارضی که از خود برجای می‌​گذارد ممکن است باعث تردید در انتخاب این روش کاشت مژه شود. این عوارض شامل بروز حساسیت، ریزش مژه طبیعی، ابتلا به گل مژه و عفونت است. کاشت مژه موقت در سالن​‌های آرایشی انجام می‌شود و آرایشگر به وسیله چسب​‌های مخصوص مژه​‌ها را روی پلک می‌​چسبانند.

این چسب​‌ها کاملا محکم بوده و مدت زمان 2 الی 4 هفته ماندگاری دارند. اغلب عوارضی که از کاشت مژه موقت احساس می‌شود، ناشی از چسب​‌های مژه هستند. در سالن‌​های آرایشی، امکان کاشت مژه دائم وجود ندارد. زیرا مشتری برای انجام آن باید به کلینیک​‌های بهداشتی و زیبایی مراجعه نماید. مژه موقت مخصوص خانم​‌های خوش سلیقه​‌ای است که دوست دارند، مژه​‌هایی زیبا و پر پشت داشته​باشند. بنابراین با توجه به اینکه سالن​‌های زیبایی  می‌​توانند مژه موقت را انجام دهند، می‌​توانید به آن​ها مراجعه کنید. اما به یاد داشته باشید که این نوع روش کاشت ممکن است شما را برای مدت کوتاهی خشوحال و راضی نگه دارد و در دراز مدت با ایجاد عوارض باعث ایجاد ناراحتی می‌​شود.

عوارض کاشت مژه

عوارض جانبی کاشت مژه

عوارض جانبی کاشت مژه شامل موارد زیر است:

ریزش مژه‌​ها: در صورتی که از مژه​‌های مصنوعی بر روی مژه​‌های طبیعی استفاده شود، پلک احساس سنگینی خواهد کرد. در نتیحه در صورتی که مراقبت​‌های بهداشتی را به خوبی رعایت نکنید، باعث ریزش مژه‌​ها خواهد شد. هر چه میزان مژه​‌های مصنوعی بیشتر شود، احتمال آسیب رسیدن به پیاز مو نیز افزایش خواهد یافت.

سوزش چشمان: یکی از عوارض جانبی کاشت مژه، سوزش چشمان است که به دلیل بی کیفیت بودن چسب مژه به وجود می​‌آید.

سرطان​زا بودن مژه​‌ها: یکی از مهم​ترین عوارض کاشت مژه مصنوعی سرطان​زا بودن مژه​‌ها است. به طور کلی اگر برای کاشت مژه موقت از مژه‌​های مصنوعی بی​کیفیت استفاده شود، ممکن است باعث بروز بیماری​‌های مختلف چشمی شود. بسیاری از مژه‌​ها دارای مواد نگهدارنده شیمیایی هستند که وجود آن برای چشم بسیار خطرناک است. اگر قصد انجام کاشت مژه موقت را دارید، باید نظارت بیشتری روی نحوه کار آرایشگر خود داشته باشید تا از مژه‌​های با کیفیت استفاده کرده و به خوبی آن را ضد عفونی نماید.

مشکلات بینایی و خشکی چشم: هنگامی که آرایشگر مژه مصنوعی روی چشم​های شما می​‌گذارد ممکن سات کمی هوا داخل چسب شود و مانند حبابی کوچک کنار مژ​ه​‌ها قرار بگیرد و این امر موجب ایجاد قرمزی و خارش و مشکلات بینایی مانند تاری دید شود. به دلیل ورود هوا در میان مژه​‌ها مشکلاتی مانند خشک شدن چشم​‌ها به وجود می​آید.

گل مژه: مژه مصنوعی امکان ابتلا به عفونت​‌های چشمی را افزایش می​‌دهد. گل مژه که یکی از انواع عفونت​‌های چشمی است در افرادی که استعداد ابتلا شدن دارند، بیشتر از سایرین اتفاق می​‌افتد.

عوارض کاشت مژه هیدن

حساسیت از عوارض مهم کاشت مژه

اگر شما هم از کاشت مژه موقت برای زیبایی چشمان استفاده کردید و پس از گذشت مدت کوتاهی متوجه قرمزی و التهاب و بیماری اگزما در کنار پلک، شدید، باید گفت عوارض جانبی کاشت مژه روی پوست شما تاثیر گذاشته است و باعث ایجاد حساسیت شده است. حساسیت از عوارض مهم کاشت محسوب می​شود و ممکن است آثار آن تا مدت طولانی باقی بماند. متاسفانه افرادی که از عوارض کاشت مژه موقت ناراضی هستند، زیاد است و شما هم می​توانید قبل از مراجعه برای کاشت مژه موقت کمی بیشتر به عوارض جانبی آن توجه نمایید.

درمان عوارض جانبی

خانم‌​هایی که پس از کاشت مژه موقت دچار عوارض پس از آن می‌شوند، می​‌توانند روش​‌هایی را به کار بگیرند تا عوارض درمان شود و آثار آن در مدت زمان کوتاه​تری از پوست شما محو شود. از جمله راه​‌های درمان عوارض جانبی کاشت مژه می​توان به موارد زیر اشاره نمود:

👸 درمان ریزش مژه: ریزش مژه یکی از عوارض کاشت مژه مصنوعی است. برای درمان ریزش مژه می​توانید از روش​‌های مختلفی مانند طب سنتی و طب شیمیایی استفاده کنید. در روش طب سنتی می​توان از روغن​ بادام، سرمه اثمد و کاهش استرس برای درمان استفاده نمود. در طب شیمیایی با مصرف داروهایی مانند رتینوئیدها، هپارین، اندروژن و داروهای ضد تیروئید به درمان پرداخت. اما به یاد داشته باشید که پیشگیری بهتر از درمان است و تا حد امکان سعی کنید از روش کاشت مژ] موقت استفاده نکنید.

درمان عوارض جانبی

👸 درمان خشکی چشم: خشکی از چشم یکی از عوارض جانبی این روش مژه گذاری است. برای درمان آن ابتدا تمام مژه‌ها را ریموو کنید و سپس چشم را با کمک روغن​‌های مرطوب کننده و قطره چشمی و مصرفت ویتامین A مرطوب نگاه دارید. خشکی چشم پس از مدتی رفع خواهد شد. به یاد داشته باشید هنگامی که چشم​‌هایتان دچار این عارضه می​شود، به هیچ عنوان چشم را دستکاری نکنید. زیرا چشم مستعد عفونت است.

👸 درمان حساسیت: برای درمان حساسیت ناشی از کاشت مژه مصنوعی سعی کنید ابتدا به خوبی اطراف پلک و چشم را تمیز کنید و مژه‌​ها را ریموو نمایید. سپس با استفاده از صابون​‌های مخصوص و روغن​‌های بادام و بنفشه و سایر کرم​‌های مرطوب کننده التهابات پوستی را بر طرف نمایید.

سخن نهایی

گفتنی است که در این مطلب از آوی میس سعی کردیم عوارض کاشت مژه و خطراتی که دارند را مورد بررسی قرار دهیم. در صورت بروز هر گونه پرسش و سوال می توانید با کارشناسان مجرب آوی میس در تماس باشید.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

📝امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد نظرات و تجربیات خود را از خواندن این مقاله از طریق کامنت با ما به اشتراک بگذارید.📝

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

بروزرسانی 9.04.01

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *