پلی ژل یا ژل بیلدر کدام یک بهتر است؟ ژل‌ها ابزارهای چسبناکی هستند که برای چسباندن ناخن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ماده دارای ساختار مولکول شیمیایی است که هر یک از آن‌ها دارای ویژگی‌های خاصی می‌باشد. اطلاع از فرق پلی ژل با ژل بیلدر به شما کمک می‌کند که این دو ژل را به خوبی شناسایی کرده و بر اساس نیاز خود مناسب‌ترین ژل را سفارش دهید.

فرق پلی ژل با ژل بیلدر

پلی ژل کاشت ناخن ماده‌‌ای تیوپی است و برای انواع روش‌های کاشت ناخن با تیپ، کاشت ناخن قالبی، کاشت ناخن با فرمر و کاشت ناخن با فیبر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش کاشت ناخن بسیار باکیفیت بوده و نسبت به روش‌های دیگر عوارض کمتری دارد بنابراین کاشت پلی ژل طرفداران بسیاری دارد. پل ژل‌ها از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار هستند و هیچ آسیبی به ناخن‌ها وارد نمی‌کنند. استفاده از این ژل حالتی طبیعی به ناخن‌ها می‌دهد و از وزن پایین و انعطاف پذیری بالایی برخوردار می‌باشد. این ژل به واسطه دستگاه یو وی خشک می‌شود و قابلیت سئهان کشی بسیار آسانی دارد.

ژل بیلدر کاشت ناخن از دیگر ژل‌های کاشت ناخن است که به صورت کاسه‌‌ای به فروش می‌رسد این ژل برای برجسته سازی ناخن و طراحی شبنم بر روی آن بسیار کاربرد دارد. شما با استفاده از روش‌های مختلفی می‌توانید این روش را پیاده سازی کنید. این ژل فاقد هر گونه مواد حساسیت زا بوده و از این رو برای تمامی پوست‌ها مناسب است. انعطاف پذیری این ژل بسیار بالا بوده و در برابر فشار و ضربه از خود مقاومت نشان می‌دهد. با توجه به این که ژل بیلدر نرم و منعطف است، اغلب ناخن‌ها کوتاه هستند.

تفاوت پلی ژل با ژل بیلدر

تفاوت پلی ژل و ژل بیلدر

یکی از مهم‌ترین تفاوت های پلی ژل و ژل بیلدر این است که پلی ژل را می‌توان به راحتی با استون پاک کرد ولی ژل بیلدر استحکام بالایی دارد و پاک نمی‌شود. ژل بیلدر دارای حالت کشسانی و بوده و شل است و کار با آن سخت‌تر می‌باشد و نهایتا کار با این ژل سخت‌تر بوده و به مهارت بیشتری نیاز دارد اما در مقابل شکل پذیرتر بوده و بدون نیاز به سوهان کشی حالتی جذاب به ناخن‌های شما می‌دهد.

یکی دیگر از تفاوت های پلی ژل با ژل بیلدر در متراکم و ضخیم‌تر بودن ژل بیلدر است که برای افرادی که ناخن‌های شکننده دارند مناسب است. از دیگر تفاوت پلی ژل و ژل بیلدر در تطبیق پذیری بالای ژل بیلدر است که با استفاده از این ژل می‌توان بر طول ناخن افزود. پلی ژل و ژل بیلدر در زمان کاشت تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. اغلب زمان کاشت ناخن به این دو روش بین ۴۵ دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشد. مدت زمان دقیق اجرای کاشت ناخن به میزان مهارت ناخن کار بستگی دارد. بنابراین در صورتی که زمان اجرای کاشت ناخن برای شما مهم است باید به سالن‌های معتبر مراجعه کنید تا در عین انجام سریع کاشت ناخن، کیفیت آن نیز کاهش پیدا نکند.

در حالت عادی پلی ژل و ژل بیلدر در میزان ماندگاری تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند. در صورتی که این ژل کیفیت بالایی داشته باشد، بین سه تا پنج دقیقه بر روی ناخن شما ماندگاری دارد. نوع متریال به کار رفته در این ژل و نحوه اجرای آن بر روی میزان ماندگاری کاشت تاثیر مستقیمی دارد. اگر بگوییم که این دو روش کاشت برای ناخن بی‌ضرر است، غیر قابل باور می‌باشد. ولی پلی ژل و ژل بیلدر دو روش کاشت بسیار مدرن هستند که از متریال‌های مرغوب و طبیعی برای کاشت ناخن استفاده می‌کنند بنابراین هیچ آسیبی را شما پس از این روش کاشت شاهد نخواهید بود.

قیمت پلی ژل و ژل بیلدر

قیمت پلی ژل و ژل بیلدر

یکی دیگر از تفاوت های پلی ژل با ژل بیلدر در قیمت این محصول است. پلی ژل‌ها نوعی تقویت کننده طبیعی ناخن هستند که یک لایه روکش بر روی ناخن‌های شما ایجاد می‌کند و با استفاده از نور فرابنفش خشک می‌شود. این ژل وزن سبک و رایحه ملایمی دارد و برای پاک کردن نیازی به خیساندن آن نیست. ژل بیلدر با کیفیت و درخشندگی بالای خود به عنوان نوعی زینت دهنده ناخن استفاده می‌شود و طرفداران بسیاری دارد. قیمت پلی ژل و ژل بیلدر بر اساس مواد به کار رفته و کیفیت آن تعیین می‌شود. بنابراین نمی‌توان قیمت خاصی را به این روش زیبایی اختصاص داد.

سخن آخر

در این مقاله آوی میس با توجه به بیان فرق پلی ژل با ژل بیلدر راحت‌تر می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام روش کاشت برای شما مناسب‌تر است. همان طور که در بالا اشاره کردیم، ژل بیلدر مقاومت بالایی دارد و دیرتر پاک می‌شود. بنابراین در صورتی که به دنبال کاشت طولانی مدت‌تری هستید ما به شما ژل بیلدر را پیشنهاد می‌دهیم. در مقابل اگر فرد تنوع طلبی هستید کاشت پلی ژل برای شما مناسب‌تر است زیرا این ژل با استون پاک می‌شود و شما می‌توانید مدل‌های دیگری را بر روی ناخن خود اجرا کنید.

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

📝امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد نظرات و تجربیات خود را از خواندن این مقاله از طریق کامنت با ما به اشتراک بگذارید.📝

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

بروزرسانی 6.02.01

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *