از گذشته تا به امروز بانوان خوش سلیقه همواره به دنبال روش‌هایی بودند و هستند که ناخن‌‎هایی زیبا و در عین حال مقاوم داشته باشند. برای مثال در مصر باستان زنانی که ناخن‌‎های بلند داشتند از موقعیت و ثروت بالایی برخوردار بودند؛ در حال حاضر هم زنان برای زیبایی و آراستگی دستان خود از روش‌های مختلفی استفاده می‎‌کنند که یکی از آن‎ها کاشت ژله‌ای ناخن است. در واقع تمام افرادی که ناخن‌های قوی و زیبایی ندارند می‌‎توانند ناخن‎ بکارند که داشتن ناخن‌هایی زیبا نشان دهنده شخصیت افراد است. ناخن‌های ژله‌‎ای این روزها از طرفداران زیادی برخوردار هستند چرا که زیبایی منحصر به فرد و ظاهری بسیار طبیعی دارند.

ژل مورد استفاده ژلیش معمولا در بخش داخلی ناخن مصنوعی و یا به صورت مستقیم روی سطح ناخن طبیعی قرار می‎‌گیرد و موجب می‌‎شود که ناخن بلندتر دیده شود و به صورت ذاتی رشد ناخن را تقویت کند. به منظور ژلیش کردن ناخن معمولا از ترکیبات پیشرفته و جدیدی که تولید می‎‌شوند همچون دستگاه led و … استفاده می‌‎کنند؛ برای مثال ناخن‎‌های ژلیش شده را زیر نور LED قرار می‎‌دهند. در کاشت ژله‎‌ای ناخن برای افزایش طول ناخن از موادی همچون لاک ژل نیز بهره می‌‎برند، در واقع این روش کاشت ناخن بسیار سریع و آسان است.

کاشت ژله ای ناخن

مواد مصرفی در کاشت ژله‌ای ناخن  

برای این که ناخن‌ها را به صورت ژله‌‎ای بکارند لازم است که از مواد مصرفی همچون موارد زیر استفاده کنند:

✨دستگاه LED یا UV

✨مواد ضد قارچ 

✨بیلدر ژل

✨پرایمر مخصوص کاشت ژل 

✨تاپ شاین یا ژل نهایی درخشان 

✨فیشینگ ژل یا همان ژل استحکام دهنده 

✨محلول کلینر

باید توجه داشته باشید که این روش کاشت ناخن برای افرادی مناسب است که می‌‏خواهند ناخنی براق و ظریف داشته باشند و در عین حال از بیماری آسم و یا حساسیت رنج می‌‎برند. البته این روش کاشت ناخن برای افرادی که در مناطق مرطوب زندگی می‌‎کنند هم گزینه مناسبی است. اگر می‌خواهید که کاشت ژله‌‎ای ناخن ماندگاری بیشتری داشته باشد بایستی که آب و هوا خشک نباشد، مواد مصرفی مناسبی را استفاده کنید و در نهایت این کار را پیش یک ناخن کار حرفه‌‎ای و متخصص انجام دهید.

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

💅🏻 حتما بخوانید: تفاوت ژلیش و کاور ناخن💅🏻

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

مراحل کاشت ژله‌ای ناخن

در مرحله اول پس از این که ضد قارچ را روی ناخن‎‌ها استفاده کردید، بایستی که از پرایمر مخصوص کاشت ناخن ژله‌‎ای استفاده کنید؛ یعنی یک لایه از آن را روی صدف ناخن استفاده کنید. حال با یک قلم سموری که شکل باریک دارد، بیلدینگ ژل را با حرکتی نامحسوس و دورانی روی ناخن‌‎ها بکشید. نباید ژل در هر ناحیه‌ای از ناخن مخصوصا کوتیکول به صورت تجمعی باشد چرا که موجب نقص کار می‎‌شود.

در کاشت ناخن ژله‌ای باید سرعت عمل خوبی داشته باشید، برای این کار بایستی به مشتری بگویید که چند بار دست خود را پس از ژل زدن، برعکس کند حال به سرعت دست شخص را در دستگاه ال ای دی یا یو وی قرار دهید و حدود 30 تا 120 ثانیه در آن جا بماند. پس از مدت زمانی که شما تشخیص دادید، ژل اولی یا بیلدینگ ژل به خوبی خشک می‎‌شود. حال در مرحله دوم، ژل دومی یعنی فیشینگ ژل را مانند همان ژل اولی استفاده کرده و در دستگاه UV یا LED قرار دهید. اگر می‏‌خواهید که انحنا و حجم مناسبی داشته باشد پس از خشک کردن مواد، بهتر است که این مرحله را یک بار دیگر انجام دهید.

حال قبل از این که به سراغ ژل بعدی (ژل سوم یا تاپ شاین) بروید بایستی که با استفاده از سوهان دستی یا سوهان برقی، فرم نهایی را به ناخن بدهید. حال در مرحله آخر ژل نهایی را به ناخن بزنید، فراموش نکنید با توجه به خاصیت دورانی که این ژل دارد، به سرعت حرکت می‎‌کند و ممکن است که روی پوست (پوست اطراف دور ناخن) پخش شود. در نهایت از محلول کلینر برای از بین بردن چسبندگی استفاده کنید.

مراحل کاشت ژله ای ناخن

مزایای کاشت ژله‌ای ناخن

در بین تمام روش‌‎ها با توجه به مزیت‌هایی که در این روش کاشت دیده می‌شود، می‌توان گفت از محبوبیت بالایی برخوردار است. در حقیقت این ماده برای ماندگاری بیشتر ساخته شده و در عین حال به مواد شیمیایی سخت احتیاجی نخواهد بود. از مزیت‌هایی که برای این روش کاشت ناخن دیده می‌شوند عبارت‌اند از:

💅در واقع کاشت ژله‌‎ای ناخن یک روشی است که به ترمیم کمتری احتیاج دارد.

💅موادی که در این روش استفاده می‌شود همانند مواد کاشت ناخن به روش پودری بد بو نیستند؛ یعنی کاملا بدون بو خواهند بود.

💅موادی که برای کاشت ناخن ژله‌‎ای استفاده می‌شود معمولا به صورت غیر رسمی هستند.

💅این روش کاشت ناخن معمولا راحت‎تر است و در عین حال سرعت بالاتری دارد.

💅ناخنی که با این روش کاشته می‌شود معمولا هم طبیعی‎تر و هم ظریف‎تر از ناخن‌‎های کاشته شده به روش پودری است؛ بنابراین با استفاده از این روش ناخن‌هایی واقعی‌‎تر و طبیعی‌تر مشاهده خواهید کرد.

💅می‌‎توان از این روش کاشت ناخن برای کاور کردن ناخن‌ها استفاده کرد.

💅در حقیقت کاشت ناخن ژله‌ای که انجام می‌شود به ترمیم کمتری، نسبت به سایر روش‌‎ها احتیاج دارد.

💅ماندگاری و طول عمر خوبی دارند یعنی می‌‎توان 3 تا 4 هفته دوام بیاورند؛ البته با استفاده از ابزار مناسب تا 5 هفته هم ماندگار خواهند بود.

مزیت دیگری که در این روش دیده می‌‎شود این است که به راحتی با خیساندن در استون پاک می‌‎شود و معمولا نوک آن‎ها در است و قابل حل است. با این روش کاشت احتیاجی نیست که کارهای روزمره خود را بی‎خیال شوید چرا که از مقاومت بالایی برخوردار هستند.

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

🌸 لاک ژل یا لاک معمولی؟! مقایسه لاک ژل با لاک معمولی🌸

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

معایب کاشت ژله‌ای ناخن

علاوه بر تمام مزیت‌هایی که در کاشت ژله‌‎ای ناخن دیده می‌شود نمی‌‎توان گفت که روشی بی‌نقص است؛ بنابراین برخی از معایب این روش عبارت‌‎اند از:

💅🏻این روش کاشت نسبت به سایر روش‌های کاشت، گران قیمت‌‎تر است.

💅🏻تعداد آرایشگاه‌ها یا سالن‌هایی که از این روش کاشت استفاده می‌کنند، بسیار کمتر است.

💅🏻دستگاه‌‎هایی که در این روش استفاده می‌شوند دارای اشعه ماوراء بنفش هستند که این اشعه‌ها برای پوست مضر‌ند.

💅🏻پس از برداشتن ناخن ژله‌‎ای، که کاری سخت و طاقت فرسا است ممکن است ناخن اصلی ضعیف شود.

💅🏻برای پاک کردن ناخن ژله‌‎ای باید به سالن‌های مخصوصی مراجعه کنید و بهتر است این کار را در خانه انجام ندهید.

مزایا و معایب کاشت ژله ای ناخن

تفاوت کاشت ژله‌ای ناخن با سایر روش‌ها

گفتنی است که کاشت ژله‌‎ای ناخن یک روش بسیار زیبا و سریع است، اگر این روش را با کاشت پودری مقایسه کنیم متوجه می‌شویم که استحکام و مقاومت آن کمتر است. موادی که در این روش استفاده می‌شوند، جذابیت و درخشش منحصر به فردی را به وجود می‌آورند اما دوام و ماندگاری بالایی ندارد. اگر می‌‎خواهید از این روش استفاده کنید هر دو هفته یک بار برای ترمیم آن به سالن‌های زیبایی مراجعه کنید.

برای محافظت از ناخن‌های ژله‌ای زمانی که از شوینده‌ها استفاده می‌کنید، بایستی حتما دستکش در دست داشته باشید؛ یعنی مواد به صورت مستقیم با دست شما تماس نداشته باشند. این مدل کاشت ناخن در مناطق خشک دوامی ندارند و در مدت زمان کمی ترک بر می‌دارند و آسیب می‌بینند.

سخن پایانی 🗨️

اگر تمایل دارید زیبایی را به دستان خود هدیه دهید بهترین روش و آسان‎ترین روش کاشت ژله‌‎ای ناخن است. برای کاشت ناخن‌های ژله‌‎ای لازم است که به سالن‌های مخصوص این کار مراجعه کنید و حتما این کار توسط ناخن کار حرفه‌ای انجام شود. لذا این روش کاشت را هر سالنی انجام نمی‌دهد و از قیمت بالاتری هم برخوردار است. آوی میس عرضه کننده انواع لوازم آرایشی و بهداشتی بهترین و با کیفیت ترین لوازم کاشت ناخن را با بهترین قیمت بازار برای شما مشتریان عزیز فراهم کرده است.

↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔

📝امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد نظرات و تجربیات خود را از خواندن این مقاله از طریق کامنت با ما به اشتراک بگذارید.📝

↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔

بروزرسانی 8.10.00

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *