قبل از آموزش کاور ناخن با پلی ژل بهتر است بدانید که پلی ژل کاشت ناخن چیست؟ ژل پمادی و یا پلی ژل یک ماده برای کاشت ناخن است که آن را به صورت تیوپی در بازار به فروش می‌رسانند. پلی ژل همچون دیگر ژل‌ها در دو مدل سافت ژل و هارد ژل در رنگ‌های متنوع روانه بازار می‌شوند. کاربرد پلی ژل در کاشت ناخن با تیپ، کاشت ناخن قالبی، انواع کاشت‌های گریم با ژل، کاشت ناخن با فیبر و… است.

کاور ناخن با پلی ژل

مزایا و معایب کاور ناخن با پلی ژل 

کاور کردن ناخن‌ها قطعا مزیت‌ها و معایبی دارد که در ادامه به بررسی جداگانه هر یک می پردازیم:

✔ مزیت‌ها:

🌸 از آن جایی که از تیپ استفاده نمی‌شود، ظاهر ناخن بسیار طبیعی‌تر جلوه می‌کند.

🌸 منجر به دوام بیشتر لاک ناخن می‌شود.

🌸 گزینه بسیار مناسبی برای افرادی با ناخن شکننده است لذا باعث می‌شود که مقاومت این ناخن‌ها بیشتر شود.

🌸 نیازی نیست که از تیپ گذاری استفاده شود به همین دلیل در زمان کمی کار به اتمام می‌رسد؛ در واقع مرحله سوهان کشی کمی هم دارد.

🌸 برای افرادی مناسب است که صدف ناخن‌ آن‌ها کشیده‌تر است.

✖️ معایب:

🌺 گزینه مناسبی برای افرادی با صدف ناخن کوچک نیست.

🌺 این روش روی ناخن طبیعی صورت می‌گیرد بنابراین نمی‌توان از آن برای بلند کردن ناخن‌ها استفاده کرد.

مراحل کاور ناخن با پلی ژل

کاور ناخن با پلی ژل یکی از بهترین روش های موجود است که اغلب در پنج مرحله انجام می‌شود:

مراحل کاور ناخن با پلی ژل

زیر سازی

اولین مرحله در این کاشت مانیکور خشک است. بایستی با استفاده از عقب زن کوتیکول‌ها را عقب بزنید و با استفاده از سر سوهان مانیکور اشکی و حرکت دادن دست سوهان، تمام کوتیکول‌ها را از روی صدف ناخن بردارید. حال توسط نیپر بایستی پوست‌های اضافه دور ناخن را برش دهید. با استفاده از سر سوهان کاغذی نرم لازم است که سطح ناخن را برش دهید. توجه کنید که این کار را به صورتی انجام دهید که به کراتین صدف ناخن آسیبی وارد نشود. حال سطح ناخن را با استفاده از یک براش تمیز کنید و برای اطمینان هر چه بیشتر می‌توانید از سوهان دستی نرم استفاده کنید و به آرامی روی سطح ناخن خراش ایجاد کنید.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

💅🏻 حتما بخوانید: کاشت ژله ای ناخن 💅🏻

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

نصب فرمر

حال با استفاده از ضد قارچ سطح ناخن را کاملا خیس کنید و بعد از فرمرهای کاغذی یکبار مصرف استفاده کنید. بایستی فرمر را از کاغذ جدا کنید و لبه‌های انتهایی آن را به‌هم بچسبانید. ناخن را در قسمت گرد فرمر قرار دهید ، فرمر بایستی زیر ناخن باشد و سپس لبه‌های آزاد آن را با انگشت بچسبانید.

مزایا و معایب کاور ناخن با پلی ژل

مواد گذاری

در وهله اول بایستی که بیس کات بزنید و سپس انگشت را درون دستگاه UV بگذارید. توجه کنید که از 30 الی 60 ثانیه زمان لازم است که بیس کات روی سطح ناخن قرار بگیرد. حال تیوپ پلی ژل را فشار دهید و با استفاده از کاردک مخصوص آن را روی ناخن قرار دهید. نباید مقدار زیادی از مواد را روی ناخن بزنید چرا که ضخامت کاشت ناخن بیشتر می‌شود. حال با استفاده از کلینزر می‌توانید که پلی ژل را روی ناخن پخش کنید و سپس انگشتان را داخل دستگاه UV قرار دهید. قبل از این که ناخن‌ها را در دستگاه قرار دهید توجه کنید که مواد به دور ناخن شره نکرده باشد؛ سپس حدود 90 ثانیه لازم است که مواد به خوبی خشک شود. پس از خشک شدن مواد بایستی فرمر را از انگشتانتان جدا کنید و چسبندگی ناخن را با پد کلینزر پاک کنید.

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

💅 با بهترین روش برای ترمیم لاک ژلیش آشنا شوید! ترمیم لاک ژلیش 💅

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

سوهان کشی

حال نوبت سوهان کشی است اما به این نکته توجه داشته باشید که کاور ناخن با پلی ژل به سوهان کشی زیادی احتیاج ندارد. اما مراحل سوهان کشی به صورت زیر است:

🚩 توسط سوهان‌های دستی بایستی که بالا و بغل ناخن را مرتب کنید.

🚩 دورگیری را با استفاده از سر سوهان مانیکور استوانه دورگیر انجام دهید. توجه کنید اگر قبل از این که دست را در دستگاه قرار دهید، به تمیز کردن دور ناخن بپردازید این مرحله خیلی سریع صورت می‌گیرد و تنها برای چک کردن ناخن خواهد بود.

🚩 حال توسط سر سوهان الماسه استوانه بایستی به سطح ناخن فرم دهید و اثر و جای سر سوهان دورگیری را از بین ببرید.

🚩 با استفاده از سوهان دستی فرم نهایی بغل و بالای ناخن را درست کنید.

چگونه خودمان کاور ناخن را از روی ناخن‌هایمان در خانه برداریم؟

چگونه خودمان کاور ناخن را از روی ناخن‌هایمان در خانه برداریم؟

برای پاک کردن کاور ناخن با پلی ژل می‌توانید از فویل استفاده کنید، برای انجام این روش به صورت زیر اقدام کنید:
استفاده از فویل: در ابتدا کمی ناخن‌ها را سوهان بزنید تا ضخامت مواد کم شود، برای عدم آسیب، پوست دور ناخن را با وازلین یا روغن کوتیکول چرب کنید. حال لازم است پنبه‌های تکه شده را به استون آغشته کنید و روی سطح ناخن بگذارید و آن‌ها را با فویل بپوشانید. فویل‌ها به مدت 15 دقیقه روی ناخن بمانند و سپس پنبه‌ای آغشته به استون یا لاک پاک‌کن را داخل فویل بگذارید. حال که کاورها نرم شدن با استفاده از کاردک مخصوص مانیکور یا موچین آن را بردارید توجه کنید که به ناخن خود آسیب نزنید. حال مجددا ناخن‌های خود را سوهان بزنید و سطح آن را با بافر ناخن صاف کنید.

سخن پایانی

در این مطلب از آوی میس سعی کردیم که کاور ناخن با پلی ژل را مورد بررسی قرار دهیم و مراحل انجام، مزیت‌ها، معایب آن را کاملا بررسی کنیم، ناگفته نماند که در رابطه با روش پاک کردن این کاورها در خانه‌ نیز صحبت کردیم لذا گاهی اوقات ممکن است که شرایط رفتن به سالن را نداشته باشید و خودتان در جهت پاک کردن آن‌ها اقدام کنید.

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

📝امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد نظرات و تجربیات خود را از خواندن این مقاله از طریق کامنت با ما به اشتراک بگذارید.📝

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

بروزرسانی 6.02.01

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *