بسیاری از بانوان هنرمند کشورمان در زمینه کاشت مژه و اکستنشن مژه‌ کار می‌کنند و از این راه برای خودشان درآمدزایی می‌کنند. عزیزانی که مژه‌های کوتاه و کم پشتی دارند برای این که مژه‌های خودشان را بلند و پرپشت کنند از اکستنشن استفاده می‌کنند. بسیاری از افراد می‌خواهند که اکستنشن کاران حرفه‌ای بشوند بنابراین بایستی که تمام اصول کار را یاد بگیرند. یکی از اصول اولیه‌ای که برای کاشت مژه یا همان اکستنشن مژه لازم است بدانید و به‌خوبی یاد بگیرید آشنایی با وسایل مورد نیاز اکستنشن مژه است.

زمانی که قصد تهیه کردن این وسایل را دارید بایستی در وهله اول استاندارد بودن آن‌ها را بررسی کنید. پس از آن سعی کنید که بهترین مارک و برند را انتخاب کنید تا کاری بی‌نقص و منحصر به فرد را به مشتریان ارائه دهید. برای مثال زمانی که از یک چسب کاشت مژه خوب و با کیفیت استفاده می‌کنید، حساسیت چشمی برای افراد به‌ وجود نمی‌آید زیرا از مواد شیمیایی مضر در این چسب‌ها استفاده نشده است. البته تنها وسیله‌ی مهم در کاشت مژه، چسب مخصوص کاشت نیست؛ بلکه وسایلی همچون ریمل‌های مختلف، دستگاه فر کن، خود مژه و … هستند که اساسا توسط متخصص اکستنشن مژه تهیه و خریداری می‌شوند. لازم است که پد تمیز کننده چشم، انواع پنس، یشم مخصوص خشک کردن چسب و … با مرغوب‌ترین نوع و کیفیتی عالی تهیه کنید. وسایل زیادی برای اکستنشن مژه نیاز است که در ادامه هر کدام از آن‌ها و کاربردشان را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

وسایل مورد نیاز کاشت مژه

پنس

یکی از وسایل مورد نیاز کاشت مژه “پنس مژه” است که در انواع مختلفی موجود هستند. انواع پنس مخصوص اکستنشن مژه پنس سر صاف، کلاسیک، سرکج والیوم سازی است که تماما برای اکستنشن لازم و ضروری هستند. پنس سرکج والیوم برای فیکس کردن و برداشتن مژه‌های والیوم روی پلک بایستی خریداری شود. در حالت کلی پنس‌هایی را که می‌خرید از بهترین برندها انتخاب کنید پیشنهاد می‌کنیم سه برند مکی، لاولی، وتوسمکناوینا را تهیه کنید چرا که از جمله بهترین و محبوب‌ترین پنس‌های موجود در بازار هستند.

ریموور اکستنشن مژه 

از ریموور اکستنشن مژه برای جدا کردن یا پاک کردن اکستنشن مژه استفاده می‌کنند. اساسا این ریموورها به سه صورت کرم، محلولی و ژلی وجود دارند که بایستی در اکستنشن مژه‌ها از آن‌ها استفاده کنید. اگر می‌خواهید بدانید که کدام یکی از آن‌ها بهتر است و شما باید کدام یک را انتخاب کنید پیشنهاد می‌کنیم نوع محلولی را خریداری کنید. پس از این که مژه‌ها چسبانده می‌شوند لازم است که از یک پاک‌ کننده استفاده شود اما استفاده از این محصول پس از هر مرحله نخواهد بود.

پد زیر چشم 

یکی دیگر از وسایل مورد نیاز اکستنشن مژه همان پد زیر چشم است. یک اکستنشن کار حرفه‌ای در حین انجام اکستنشن مژه برای این که از پلک پایینی مراقبت کند بایستی که از پدهای مخصوص زیر چشم کمک بگیرد. ساختار این پدها به صورتی است که پوست و چشم به آن حساسیتی نشان نمی‌دهد. اگر برندهای باکیفیت را تهیه کنید قطعا رطوبت در زیر پد حفظ می‌شود.

چسب کاشت مژه 

این چسب‌ها محلول‌هایی مخصوص انجام اکستنشن هستند که در برابر اشک، عرق، آب از مقاوت بالایی برخوردار هستند. سرعت خشک شدن این چسب بالا است و اگر برند برتری انتخاب شود قطعا با کیفیت‌تر خواهد بود و ماندگاری بالایی خواهد داشت. برندهای متفاوتی از این چسب‌ها در بازار وجود دارد که با توجه به کیفیتی که دارند، قیمتشان متفاوت است.

مهم ترین ابزار کاشت مژه

چسب کاغذی باریک برای زیر چشم 

زمانی که اکستنشن مژه انجام می‌شود بایستی که از یک چسب کاغذی باریک برای زیر چشم استفاده شود. اساسا این چسب به منظور جلوگیری کردن از تداخل مژه‌های پایینی استفاده می‌شود. این مدل چسب باعث می‌شود که کار اکستنشن کار به‌ راحتی انجام شود و مشتری اذیت نشود.

بادبزن (فن خشک‌کن)

بادبزن یا همان فن خشک کن دستگاهی است که باعث می‌شود چسب اکستنشن به‌ سرعت خشک شود. زمانی که چسب‌ها دیرتر خشک می‌شوند و یا به عبارت ساده‌تر برای خشک شدن آن‌ها باید زمان زیادی بگذرد بهتر است که از این دستگاه (فن خشک کن، بادبزن) استفاده شود.

👸 فرچه دو کاره 

اساسا از فرچه‌های دوکاره به منظور تمیز کردن مژه‌ها و پلک‌ها از چسب و یا مواد اضافی هستند.

👸 فرچه زاویه‌دار

این مدل فرچه در کاشت و اکستنشن مژه بسیار پر کاربرد است در واقع در جهت حالت و فرم دهی به مژه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ به ‌ویژه برای فرم دهی مژه‌های انتهایی استفاده می‌شوند.

👸 پد تمیز کننده مژه 

اصولا زمانی که مژه‌ها اکستنشن می‌شوند ممکن است که آلودگی یا چسب‌هایی باقی بماند که با استفاده از پدهای تمیز کننده به‌ راحتی پاک می‌شوند.

👸 بلند کننده مژه 

استفاده از این مژه را لازم است که یاد بگیرید چرا که مژه‌های طبیعی بایستی به اندازه کافی بلند بشوند تا بتوان که مژه‌های مصنوعی را روی آن‌ها بچسبانید.

👸 سنگ یشم

اساسا از سنگ یشم برای حالت بخشیدن و فرم دادن به اکستنشن استفاده می‌کنند.

👸 فرکن حرارتی مژه 

برای خوش حالت کردن مژه‌ها در کاشت مژه یا لیفت کردن مژه‌ها از مدل‌های مختلف فر کننده حرارتی استفاده می‌کنند.

وسایل مورد نیاز کاشت و اکستنشن مژه

موچین مخصوص مژه 

یکی دیگر از مهم‌ترین لوازمی که برای اکستنشن مژه استفاده می‌شود موچین مخصوص مژه است که بایستی دو نوع این موچین را داشته باشید؛ اولین موچین نوع موچین مستقیم است و دومی موچین‌هایی هستند که به شکل L هستند. در واقع برای کاشت و اکستنشن مژه از لوازم دیگری استفاده می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

✨ دسته‌های ریمل مینی
✨ پد چشم بدون لینت
✨ پد پاک کننده سنگ یشم
✨ فرچه‌های ریز
✨ سر ریمل 

تمام وسایل ذکر شده را بایستی با کیفیتی منحصر به فرد انتخاب کنید لذا با وجود تک تک این لوازم است که می‌توانید کاشت مژه‌ای فوق العاده ای انجام دهید.

سخن پایانی 📝

در این مقاله تمام وسایل مورد نیاز اکستنشن مژه را معرفی کردیم، اگر می‌خواهید که کاری بی‌نقص داشته باشید حتما برندهای معتبر و برتر را از فروشگاه‌های مطمئن تهیه و خریداری کنید. سعی ‌کنید که کیفیت و استاندارد بودن لوازم را در نظر بگیرید و کمتر به قیمت آن‌ها توجه کنید؛ چرا که لوازم با کیفیتی همچون چسب با کیفیت طول عمر کار را افزایش می‌دهد.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

📝امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد نظرات و تجربیات خود را از خواندن این مقاله از طریق کامنت با ما به اشتراک بگذارید.📝

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

بروزرسانی 4.11.00

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *