اکستنشن مژه یعنی این که تعدادی مژه‌های مصنوعی را به مژه‌های اصلی شما اضافه کنند و این کار فرآیندی بسیار ظریف و حساس است. در صورتی که از این مژه‌ها مراقبت نشود ممکن است عمر کوتاهی داشته باشند یا این که کنده شوند. کاشت مژه باعث می‌شود چشم‌های شما ظاهری بسیار زیبا داشته باشند و برای مراقبت و ترمیم آن بایستی به سراغ آرایشگر بروید. راه‌های مراقبت از کاشت مژه در سه بخش کلی انجام می‌شود که هر بخش آن به نوبه خود مراحلی دارد؛ در ادامه آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

وسایل مورد نیاز اکستنشن مژه

شستشوی صورت

در این بخش از کار بایستی مراحل زیر را انجام دهید:

🔥 از یک شوینده ملایم استفاده کنید

سعی کنید از شوینده‌ای استفاده کنید که عاری از هر گونه روغن یا الکل باشد. در حقیقت وجود روغن باعث می‌شود که چسب اکستنشن مژه تجزیه شود. البته می‌توانید از صابون هم به صورت ملایم بهره ببرید یا از شامپو بچه استفاده کنید. برای انجام بهتر این کار نکات زیر را در نظر بگیرید:

✨ در استفاده از شامپو بچه احتیاط کنید زیرا احتمال دارد که پوست را خشک کند.
✨ شوینده کف‌دار را با کمی آب رقیق کنید و از آن شوینده ملایمی بسازید.
✨ از شوینده‌هایی که مخصوص شستشو مژه هستند استفاده کنید.

🔥 مژه‌های خود را بشویید

برای شستشو مژه از آب گرم اسستفاده کنید. کمی از شوینده را نوک انگشتان قرار دهید و سپس آن را روی مژه و پلک قرار دهید. حال حرکت دست را به بالا و پایین انجام دهید و به هیچ عنوان از حرکت کنار به کنار استفاده ننمایید. سعی کنید به مژه‌ها آسیب نرسانید چرا که اکستنشن مژه شل شده و یا این که پلک‌ها آسیب می‌بینند، حال با استفاده از آب گرم مژه‌ها را کاملا بشویید.

نکته: از شستشوی کامل خطوط مژه مطمئن شوید لذا در این محل باکتری‌ها یا آلودگی جمع می‌شود.

🔥 از پد پنبه‌ای استفاده نکنید

سعی کنید از پد پنبه‌ای استفاده نکنید چرا که فیبر می‌تواند لای اکستنشن مژه‌ها گیر کند و در نتیجه مجبور می‌شوید آن‌ها را خارج کنید در واقع آن‌ها را مالش ندهید چرا که این کار باعث شل شدن یا کنده شدن اکستنشن می‌شود.

ترمیم کاشت مژه

خشک کردن و شانه زدن مژه‌های کاشته شده

📌 مژه‌ها را به صورت طبیعی خشک کنید

پس از شستشو مژه می‌توانید صورتتان را با حوله خشک کنید اما آن را به چشمتان نزنید. باید مژه‌ها با هوای طبیعی خشک شوند یا این که دستمال کاغذی را دور انگشتتان بپیچید و به آرامی روی مژه‌ها قرار دهید. مژه‌ها را چند ثانیه روی دستمال بگذارید تا آبشان کاملا جذب دستمال شود.

📌 استفاده از سشوار

با رعایت فاصله مناسب و قرار گیری تنظیمات باد سشوار روی دور سرد، حدود 10 ثانیه هر چشم را خشک کنید.

📌 شانه زدن اکستنشن‌ها

چشم‌ها را ببندید و با استفاده از براش تمیز ریمل می‌توانید مژه‌ها را به سمت بالا شانه کنید. براش در پایه مژه قرار نگیرد و به آرامی آن‌ها را شانه کنید.

مراحل کاشت مژه

تمیز کردن کاشت مژه

در این مرحله باید کارهای زیر صورت بگیرد:

📍 تمیز شدن مرتب اکستنشن

برای این کار زمانی را اختصاص دهید حداقل چند بار در هفته سعی کنید این کار انجام شود. باید باقی‌ مانده مواد برداشته شود و با استفاده از شوینده ملایم و شانه می‌توانید گرد و خاک بین مژه‌ها را تمیز کنید یعنی مژه مرطوب شود و سپس آن را شانه کنید.

📍 محافظت از مژه در برابر چربی

محصولاتی همچون نرم کننده، شامپو، کرم‌های سنگین و گلیسیرین را نزدیک مژه و خط مژه نکنید. در این صورت چسب شل می‌شود و یا هنگام دوش سر خود را عقب بگیرید تا وارد چشم نشوند.

📍 چشم‌ها را نمالید

سعی کنید چشم‌ها را نکشید و یا به آن‌ها ضربه نزنید لذا اکستنشن‌ها شل می‌شوند. حتی زمان شانه کردن مراقب باشید ممکن است مژه‌های طبیعی از بین بروند.

📍 آرایش را به دقت انجام دهید

برای سایه زدن از سایه چشمی کرمی استفاده نکنید و بهتر است از سایه پودری برای چشم استفاده کنید. خط چشم نکشید چون اکستنشن آسیب می‌بیند. در نهایت باید بگویین به هیچ عنوان از ریمل هم استفاده نکنید لذا به مژه آسیب می‌زند و ظاهر آن را نیز خراب می‌کند.

تمیز کردن کاشت مژه

ماندگاری اکستنشن مژه چقدر است؟

اگر راه‌های مراقبت از کاشت مژه به خوبی رعایت شود دو هفته تا بیت روز مژه‌ها دوام خواهند داشت اما اگر به آن‌ها اهمیت ندهید همان دو هفته ریزش می‌کنند. هر دست کاری پوست و مویی می‌تواند عوارض جانبی داشته باشد. که برخی عوارض اکستنشن مژه هم ممکن است بر اثر عدم تجربه و رعایت نکردن بهداشت رخ می‌دهد. حساسیت‌هایی که ممکن است ایجاد شوند:

🔸 باعث تحریک و قرمزی
🔸 شکستن، ریختن و نازک شدن مژه‌های طبیعی
🔸 التهاب و تورم
🔸 امکان نابینایی در استفاده از برخی رنگ ها

سخن پایانی

در این مطلب از آوی میس در رابطه با راه‌های مراقبت از کاشت مژه صحبت کردیم امیدوارم که موثر واقع شده باشد.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

📝امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد نظرات و تجربیات خود را از خواندن این مقاله از طریق کامنت با ما به اشتراک بگذارید.📝

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

بروزرسانی 1.05.01

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *